وزیر دفاع آمریکا خروج از سوریه را خیانت به کُردها می داند

سرویس جهان- فاکس نیوز گزارش داد جیمز ماتیس، وزیر مستعفی دفاع آمریکا که در اعتراض به خروج آمریکا از سوریه استعفا کرده است، خروج نیروهای این کشور از سوریه را خیانت به کردها دانسته است.

به گزارش کردپرس، دونالد ترامپ، ریس جمهور آمریکا روز پنج شنبه به صورتی غیرمنتظره از پایان ماموریت بیش از 2000 نیروی نظامی آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد. این در حالی است که اکثر رسانه های آمریکا و بسیاری از مقامات این کشور متفق القولند که ترامپ این تصمیم را بدون توجه به نظرات مشاوران سیاسی و نظامی خود داده است. جمله ای که در این دو روز دائما تکرار شده این است: خروج آمریکا از شمال سوریه خیانت به کردهاست و آنها را در برابر حمله ترکیه آسیب پذیرتر می کند.

فاکس نیوز در گزارشی پیرامون حواشی تصمیم دونالد ترامپ به خروج از سوریه نوشت: اعلام تصمیم ترامپ به خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه تنها اقدام ناخوشایند وی از نظر جیمز ماتیس نبوده است. این تصمیم ترامپ و اقدامات قبلی وی برای جیمز ماتیس غیرقابل تحمل بوده و وی ناچارا استعفا کرده است.

بر اساس این گزارش، جیمز ماتیس، ژنرال چهار ستاره نیروی دریایی آمریکا تا 28 فوریه همچنان سمت وزارت دفاع را در اختیار خواهد داشت.

جنیفر گریفین، خبرنگار حوزه امنیت ملی فاکس نیوز می گوید، جیمز ماتیس خروج نیروهای آمریکا از سوریه را خیانت به کردها دانسته و بر این باور بوده که با خروج نیروهای آمریکا از سوریه، نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها قتل عام خواهند شد.

به گفته خانم گریفین، به نظر می رسد که نامه استعفای جیمز ماتیس قبل از رفتن وی به کاخ سفید در روز پنج شنبه برای بررسی خروج نیروهای آمریکا از سوریه آماده شده بود. 50 کپی از نامه استعفای وی در دفترش آماده شده بود تا به محض بازگشت وی از کاخ سفید توزیع شود.

این خبرنگار گفته که جیمز ماتیس همیشه نگران رویکرد ترامپ نسبت به رفتار با متحدان آمریکا بوده و یکی از کارهای همیشگی ماتیس تلاش برای اطمینان دادن به همپیمانان آمریکا شامل کردها بوده است.

به نوشته فاکس نیوز، 4 ژنرالی که دونالد ترامپ به حضور آنها در دولتش آنها افتخار می کرد، مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی، مک ماستر مشاور سابق امنیت ملی، جان کلی، رییس سابق کارکنان کاخ سفید و جیمز ماتیس بودند اما ظرف چند هفته آینده همه اینها دیگر در دولت ترامپ حضوری نخواهند داشت.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 102119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha