استعفای وزیر دفاع آمریکا و انتقادهای شدید از ترامپ

سرویس جهان- خبر استعفای جیمز ماتیس، وزیر خارجه که با خروج نیروها از سوریه مخالف بود، پنتاگون و برخی دیگر از مقامات ارشد آمریکا را در شوک فرو برده است.

به گزارش کردپرس، یک روز پس از اعلام خروج نیروهای آمریکا از سوریه که متحد کردها محسوب می شود، موجی از نارضایتی در آمریکا برپا شد و جیمز ماتیس استعفا کرد. همان روز اعلام شد که مقامات ارشد پنتاگون با این تصمیم مخالف هستند. جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا با ارسال نامه ای به دونالد ترامپ ضمن هشدار درباره عواقب تنها گذاشتن کردها، استعفای خود را اعلام کرد.

استعفای ماتیس موجی از شوک و ناامیدی در میان سیاستمداران آمریکا ایجاد کرده است. جان کاسیچ، فرماندار اوهایو این امر را آشوب توصیف کرد که به شدت آمریکا را با خطر روبه رو می کند.

جیمز ماتیس، تنها گذاشتن متحدان آمریکا را که در مورد سوریه به کردها اشاره دارد، یکی از اشتباهات ترامپ عنوان کرده است.

به نوشته سی ان ان، ترس، غم، ناامیدی و شوکه شدن از جمله اصطلاحاتی است که سیاستمداران آمریکا در واکنش به خروج آمریکا از سوریه و استعفای جیمز ماتیس به کار برده اند.

مارک روبیو، سناتور جمهوریخواه استعفای جیمز ماتیس را نشانه ای روشن از پیش رفتن آمریکا به سمت اشتباهات بزرگ سیاسی دانست که هم آمریکا و هم همپیمانی های این کشور را با خطر بزرگی روبه رو می کند.

به نوشته سی ان ان، مقامات غیرنظامی و افسران نظامی در پنتاگون از خبر اعلام استعفای ماتیس سرخورده شده اند.

جیمز ماتیس در نامه دو صفحه ای خود، دلیل استعفای خود را نیاز دونالد ترامپ به داشتن وزیر دفاعی دانسته که در مورد سوریه و برخی موارد دیگر، دیدگاهش با رییس جمهور آمریکا هماهنگی بیشتری داشته باشد.

سیاستمداران آمریکا جیمز ماتیس را یک میهن پرست واقعی توصیف کرده اند که کارش را خوب بلد بوده اما به دلیل سیاست های پر اشتباه دونالد ترامپ در مورد سوریه، لازم دیده از دولت کناره گیری کند.

برخی از سیاستمداران خواستار مداخله در مسئله خروج آمریکا از سوریه و استعفای ماتیس شده اند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 102082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha