نتایج دور اول مذاکرات کردها و اعراب سوریه با دمشق

سرویس جهان- رییس مشترک شورای دموکراتیک سوریه می گوید گروه سیاسی شورای دموکراتیک سوریه و دولت دمشق با ادامه مذاکرات و تهیه نقشه راه موافقت کرده اند.

به گزارش کردپرس، در دو روز گذشته دور اول مذاکرات میان شورای دموکراتیک سوریه، شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک سوریه متشکل از نیروهای عمدتا کرد و برخی گروه های عرب که حدود یک چهارم خاک سوریه را در شمال و شرق این کشور در کنترل دارد، انجام شد. ریاض درار، رییس مشترک شورای دموکراتیک سوریه هدف از مذاکرات شورای دموکراتیک با دولت بشار اسد را ایجاد یک دولت و سیستم جدید حکمرانی در این کشور توصیف کرده است.

درار به بخش انگلیسی سایت الجزیره گفته است این مذاکره بنا بر دعوت دولت دمشق سوریه گرفته و نتیجه پیش قدمی بشار اسد، رییس جمهور سوریه برای دعوت از کردها جهت مذاکره است.

رییس مشترک شورای دموکراتیک سوریه گفت: هدف از این مذاکرات، همفکری برای ایجاد سوریه ای جدید و غیرمتمرکز با داشتن سیستم حکمرانی و فرم جدیدی از دولت است. ما روشن ساختیم که مذاکرات بدون پیش شرط است و مذاکره این بار گفتگوهای اولیه بود ما می خواهیم بذر اعتماد و اطمینان بکاریم.

وی در مورد امکان واگذاری مناطق تحت کنترل نیروهای کرد-عرب به دولت سوریه گفت: ما این مناطق را به دولت سوریه و نه رژیم فعلی واگذار می کنیم؛ رژیم یک چیز است و دولت سوریه یک چیز دیگر. ما این مناطق را فقط به دولت جدید برپایه سیستم جدید و بر اساس مذاکرات واگذار می کنیم.

ریاض درار درباره ادامه مذاکرات میان دمشق و شورای دموکراتیک سوریه گفت: روز دقیقی برای ادامه مذاکرات تعیین نشده است اما موافقت کریم که کمیته هایی را برای ادامه مذاکرات تشکیل دهیهم. همچنین بر سر تهیه نقشه راه مذاکرات موافقت شد.

وی در مورد نقش و یا ترغیب آنها از سوی روسیه و آمریکا به مذاکره با دولت سوریه گفت: ما هماهنگی سیاسی با آمریکا نداریم و این تصمیم به صورت مستقل و بر اساس منافع مردم گرفته شده است. ما بدون کسب اجازه از هیچ کس و در جهت بازگرداندن ثبات به سوریه اقدام به مذاکره با دولت مرکزی سوریه کردیم.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 73765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha