فعالیت ۱۶ پایگاه ثابت و سیار برای سنجش سلامت جسمانی نوآموزان در کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ۱۴ پایگاه  ثابت و دو پایگاه سیار سنجش از شنبه 24 دی ماه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی را ارزیابی می کنند.

به گزارش کرد پرس، طالب محمدی گفت: شناسایی ورودی های آموزش و پرورش و تشخیص به موقع نارسایی های جسمی و حرکتی، ارزیابی وضعیت آمادگ تحصیلی نوآموزان و تشخیص زودهنگام با رویکرد مداخلات بهنگام آموزشی و توان بخشی نوآموزان بر اساس رویکردهای نوین جهانی و جایدهی درست آنان در سیستم آموزشی از اهداف اصلی اجرای این برنامه است.

وی دانش آموزان شاغل به تحصیل دوره پیش دبستان در سال تحصیلی 1402/1401 را جامعه هدف اجرای این برنامه عنوان کرد و افزود: پایگاه های سنجش از شنبه 24 دی ماه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی را ارزیابی می کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار کرد: 14 پایگاه ثابت در مراکز مشکلات ویژه یادگیری و مدارس با نیازهای ویژه استان و 2 پایگاه سیار برای اجرای برنامه ملی سنجش نوآموزان پیش دبستانی در سطح استان اختصاص یافته است.

محمدی ادامه داد: ثبت نام از طریق سیستم درگاه توسط خانواده با مراجعه نوآموز به پیش دبستانی/دبستان محل ثبت نام و انجام فرآیند نوبت گیری درپایگاه سنجش به آدرس https://tashkhis.csdeo.ir انجام می شود.

وی با برشمردن برنامه سنجش به عنوان یکی از شیوه های اصلی کیفیت بخشی در نظام های آموزشی، یادآور شد: رسالت اصلی این برنامه تضمین کیفیت آموزش وپرورش و خروجی آن کیفیت بخشی نظام آموزشی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در ادامه برنامه ریزی ونظارت دقیق، اطلاع رسانی، آموزش نیروی انسانی، تأمین امکانات و تسهیلات، ایجاد هماهنگی لازم با ستاد ثبت نام استان را از اهم وظایف ستاد هماهنگی اجرای سنجش عنوان کرد.

محمدی بیان کرد: تعرفه عادی سنجش 600 هزار ریال، تعرفه عشایر و افاغنه رایگان و تعرفه دانش آموزان بی بضاعت رایگان (از طریق شناسایی کد ملی و اتصال به سازمان ملی هدفمندی یارانه ها) و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.

وی اطلاع رسانی سنجش، تهیه مواد بهداشتی، مصرفی، تهیه وسایل نقلیه برای اعزام تیم ناظران جهت بازدید از پایگاه های سنجش، تامین، آموزش و نظارت بر فعالیت نیروهای ارزیابی شایستگی حرکتی و همچنین پرداخت حق الزحمه به آنها و مکاتبه با مدیران مراکز پیش دبستانی و اطلاع رسانی و اعلام آدرس جهت مراجعه به موقع را از مصوبات و انتظارات ستاد هماهنگی سنجش عنوان کرد.

کد خبر 41085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha