۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
کد خبر 317914

سرویس کرمانشاه _ رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه از تدوین اولین اطلس خوراک بومی کرمانشاه خبر داد و گفت: در این اطلس همه ظرفیت‌های خوراکی و غذایی استان را به مخاطبان معرفی می‌کنیم.

به گزارش کردپرس و به نقل از ایرنا «ایمان درخشی» افزود: برای اینکه کرمانشاه شهر خلاق خوراک در جهان نام بگیرد فرآیند سختی را پیش رو داریم و باید با ارایه مستندات، برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلف ادعای خود را در موضوع خوراک به جهانیان و بخصوص سازمان یونسکو ثابت کنیم.

وی اظهار داشت: در راستای جمع‌آوری مستندات و با همکاری حوزه هنری تدوین اولین اطلس بومی خوراک کرمانشاه را آغاز می‌کنیم که در آن انواع خوراک‌های بومی، غذاها و میان‌وعده‌ها به همراه دستور تهیه، مواداستفاده شده و خواص دارویی آن موجود است.

درخشی، تهیه این اطلس را برای دفتر ملی یونسکو و هموار کردن دستیابی به شهر خلاق خوراک برای کرمانشاه بسیار مهم توصیف کرد و گفت: برای تهیه این بانک جامع اطلاعاتی یک تیم پژوهشی اطلاعات موردنیاز را گردآوری و کار تدوین این اطلس آغاز می‌شود.

پرونده ثبت جهانی کرمانشاه برای شهر خلاق خوراک یک سال دیگر به سازمان یونسکو ارسال می‌شود و در مدت باقی‌مانده باید همه ظرفیت‌های خوراکی استان معرفی و حتی بسیاری از غذاهای استان را ثبت ملی کنیم تا بتوانیم از ادعای خود دفاع کرده و این موفقیت را برای کرمانشاه به دست بیاوریم.

جهانی شدن نام کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک می‌تواند گردشگران بسیاری را به این خطه بکشاند و تحول عظیمی را در اشتغال استان ایجاد می‌کند بنابراین همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی باید برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
دنده کباب، خورشت خلال بادام، کوکوی پاغازه، کلانه، آش عباسعلی، سوپ ترخینه، آش سورانه و سیب پلو مهمترین غداهای استان کرمانشاه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha