گرانی بیداد می کند و مسئولان انکار/افزایش 30 درصدی قیمت روغن جامد در بازار

سرویس کردستان - افزایش روزانه بهای اقلام ضروری این روزها به بزرگترین دغدغه شهروندان کردستانی تبدیل شده و مسئولان در خواب مانده، همواره افزایش قیمت و گران را انکار کرده و برای رفع آن نیز تنها حرف می زنند و عملی ندارند.

به گزارش کُرد پرس، از روزهایی که مسئولی حرفی می زد و بعد از مدتی به دنبال عملی کردن آن بود، زمان زیادی گذشته و امروز مسئولانی در کردستان به قول خود در حال خدمت کردن به مردم هستند که هیچ عملی ندارند و تنها حرف می زنند و ضرب المثل «از حرف تا عمل» را با ضرب المثل جدید «از حرف تا حرف» تغییر داده اند.

علیرغم اعلام دولتمردان در کردستان در خصوص نظارت و کنترل بر بازار و جلوگیری از کمبود و گرانی کالاهای اساسی، اما وضعیت معیشت مردم استان دستخوش تغییر بسیاری شده و هر روز شاهد خالی شدن بیش از پیش سفره آنان هستیم.

بسیاری از کارشناسان، سال های نه چندان دور گذشته معضلات اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق را از مهمترین دغدغه های جامعه می دانستند اما امروز این دغدغه ها جای خود را به چیزهای جدیدتری مانند بیکاری و گرانی داده و دیگر کسی به فکر اینکه فلانی اعتیاد دارد و یا فلانی طلاق گرفته، نیست و تنها به فکر این هستند که آیا فردا فلان چیز باز هم گران می شود و یا اینکه فلان کس فردا از کار بیکار می شود یا خیر و با این افکار تنها در حال گذراندن زندگی هستند.

هر روز که شاخص های آماری کشوری در زمینه های مختلف اعلام می شود، کردستان در صدر جدول قرار گرفته و مردم آن از شاخص تورم گرفته تا شاخص سرانه درآمد و هزینه های خانوار و فلاکت و زیرساخت و بیکاری و ... در بدترین وضعیت ممکن قرار دارند.

جالب اینجاست با هر مسئول و مدیری نیز که بحث کنی جز اخبار گل و بلبل چیزی نمی شنوی و در جلسات متعددی نیز که تنها برای پر کردن صورت جلسات برگزار می شود تنها اخباری را به دست می آوری که با شنیدن آنها به شدت متعجب شده به طوری که انگار در این استان زندگی نمی کنید.

روزی رسانه ها از گرانی گوشت قرمز و مرغ و نبود آن در بازار گزارش می دادند که مسئولان آن را انکار می کردند اما با چرخیدن در بازار می دیدیم که قیمت ها چقدر تغییر کرده و صف های طولانی نیز برای خرید شکل گرفته بود.

یک روز دیگر از نبود روغن جامد در سطح بازار خبر می آمد اما باز هم شاهد بودیم که مسئولان خادم صف های طویل شکل گرفته در دوران کرونا را نمی بینند و همه چیز را عادی می دانند.

یک روز دیگر سخن از گرانی نان به میان آمد اما باز هم تکذیب مسئولان خوش تکذیب شروع شد و در عمل نانوایی ها نرخ های جدید را اعمال کرده بودند و جوابگوی کسی نیز نبودند.

امروز هم اگر سری به سطح بازار بزنید می بینید که قیمت میوه جات، سبزیجات، اقلام پر مصرف و کالاهای اساسی با دیروز متفاوت است و گرانی در کردستان بیداد می کند اما کیست که مسئولیت آن را بپذیرد و انکارش نکند؟

معاون استاندار مدعی توزیع روغن جامد بیش از نیاز در کردستان

نکته جالب تر اینکه قیمت روغن جامد در سطح بازار در حال حاضر نسبت به حدود 10 روز پیش 30 درصد افزایش یافته و قیمت یک حلب روغن 5 کیلوگرمی از 70 هزار تومان به بیش از 90 هزر تومان رسیده و اما باز هم صف روغن هنوز هم مقابل فروشگاه های مختلف در شهرهای مختلف استان وجود دارد.

ماجرا از آنجایی جالب تر می شود که با این اوصاف معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه چهارشنبه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان با تاکید بر اینکه روغن جامد به قدر کافی موجود است، مدعی است بخشی از تقاضای روغن جامد کاذب است.

خالد جعفری اظهار کرد: بخشی از شرایط بازار ناشی از جو روانی است از جمله روغن جامد که در حال حاضر برندهای مختلف به انداره کافی تولید دارند و امسال هم بیش از سرانه مصرف، وارد استان شده و در مراز عرضه موجود است اما بخشی از تقاضا، کاذب است که رفع این مشکل نیازمند همکاری مردم است.

وی با بیان اینکه در مراکز توزیع کالاهای اساسی در سطح استان، به اندازه کافی و بدون محدودیت خرید اقلام ضروری و پرمصرف شهروندان وجود دارد، گفت: در حال حاضر مشکلی بابت تامین کالاهای اساسی در کردستان وجود ندارد.

مدیران خادم عیب ندارد اگر به همه مردم کردستان اعلام کنید که چه کارهایی انجام داده اید و می خواهید انجام دهید، اما اول آن را نشان دهید، چرا که حرف زدن آسان است و این عمل کردن است که از عهده هر کسی برنمی آید. ای کاش مسئولان کردستان اگر کاری نمی کنند حداقل سکوت کرده و حرف نزنند که توقعی نسبت به عملی شدن حرفاهایشان نیز ایجاد نشود.

کد خبر 9862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha