معاون رئیس اقلیم کردستان: تسلیحات داعش از نیروهای پیشمرگ پیشرفته تر است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – معاون رئیس اقلیم کردستان با تأکید بر اینکه تسلیحات عناصر داعش از نیروهای پیشمرگ پیشرفته تر است تصریح کرد: متأسفانه تاکنون برای تأمین دوربین های دید در شب برای نیروهایمان اقدام نکرده ایم.

به گزارش کرد پرس به نقل از روداو، "شیخ جعفر شیخ مصطفی" یک روز پس از حمله عناصر داعش به مواضع نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق در نزدیکی کرکوک گفت: در صورت عدم تشکیل نیروی مشترک در مناطق مورد مناقشه، این حملات ادامه خواهد داشت.

شیخ جعفر افزود: داعش نیروهایش را سازماندهی مجدد کرده است و وضعیت آن نسبت به گذشته متفاوت است و به یک نیروی پنهان تبدیل شده است که محل استقرار و خط دفاعی آن، مشخص نیست. بلکه به خطوط دفاعی ارتش عراق حمله می کند و به مناطق استقرارش بازمی گردد.

معاون نچیروان بارزانی که قبلا فرمانده لشگر 70 نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان وابستە بە اتحادیە میهنی بوده است دلایل حملات اخیر را فقدان هماهنگی نظامی میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای عراقی می داند و می گوید: تا زمانی که یک نیرو و اتاق عملیات مشترک تشکیل نشود، این حملات داعش ادامه خواهد داشت.

شیخ جعفر به نشست های مشترک با نیروهای عراقی با هدف تشکیل شش اتاق هماهنگی بین نیروهای اقلیم کردستان و نیروهای نظامی عراق اشاره کرد و گفت: گفتگوهای مذکور به نتیجه ای نرسید. زیرا در یک نشست به توافقاتی دست می یافتیم. اما نشست دوم برگزار نمی شد و طرف عراقی پشیمان می شد.

معاون رئیس اقلیم کردستان، نبود نیروی امنیتی و نظامی مشترک در این مناطق را به نفع برخی جریانات مسلح عراقی می داند و می گوید: اخیرا عراق، یک نیروی نظامی گسترده را در مقابل نیروهای پیشمرگ مستقر کرده است که شامل حشد شعبی و پلیس فدرال است. این نیروها باید به مناطق دارای خلأ امنیتی برگردند. به همین دلیل من بر این باورم که رفع این خلأ امنیتی به نفع برخی از جریانات نظامی عراقی نیست.

شیخ جعفر خاطرنشان کرد: حملات اخیر داعش، با استفاده از سلاح پیشرفته انجام می شود و سلاح هایی که آنها در اختیار دارند از سلاح نیروهای پیشمرگ پیشرفته تر است و متأسفانه ما در دولت اقلیم کردستان به فکر تأمین برخی نیازها از جمله دوربین های دید در شب برای نیروهای پیشمرگ نبوده ایم. به همین دلیل، آنها قادر به رصد نیروهای پیشمرگ هستند و از دور آنها را هدف قرار می دهند. این در حالی است که نیروهای پیشمرگ چنین امکانی ندارند.

کد خبر 8990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha