پیام مرجعیت دینی در عراق به چهار نامزد تصدی نخست وزیری

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نماینده پیشین و قاضی سابق دادگستری عراق گفت: مرجعيت دینی عراق به حیدر العبادی، طارق نجم، فالح الفیاض و هادی العامری اعلام کرده است در صورتي كه بر حضور خود در پست نخست وزيرى اصرار کنند با مخالفت و عدم تاييد از سوی مرجعيت روبرو خواهند شد.

به گزارش کردپرس ، وائل عبداللطیف در گفتگویی رادیوئی گفت: در ائتلاف دولت قانون که ائتلاف بزرگی است و همچنین در احزاب کردستانی و اهل سنت برای تشکیل فراکسیون بزرگتر پارلمانی اختلافات و شکاف وجود دارد.

عبدالطیف افزود: در حزب دمکرات کردستان نیز برخی از اعضاء آن به ائتلاف چهارجانبه و بخشی دیگر نیز به ائتلاف دولت قانون پیوسته اند.

عبدالطیف همچین گفت: بر احزاب اهل سنت نیز فشارهایی زیادی صورت می گیرد. برخی از اعضاء این احزاب به ائتلاف های مختلفی از جمله ائتلاف دولت قانون پیوسته اند و بخشی از این احزاب به سه بخش تقسیم شده اند و تعداد کرسی های ائتلاف المحور الوطنی نیز افزایش یافته است.

وی در خصوص ایران نیز گفت: ايراني ها در اين مرحله به دنبال اتحاد گروهاي شيعه هستند تا موضوع انتخاب نخست وزير مشخص شود و اعلام کرده اند که هیچ مشکلی با تشکیل فراکسیون بزرگتر از سوی دولت قانون یا ائتلاف چهار جانبه ندارند، ولی معتقدند که اگر همچنان تشکیل این فراکسیون به تاخیر بیافتد، کردها و اهل سنت فرصت خواهند یافت که مطالبات خود را بسیار افرایش دهند؛ چرا که کردها در این شرایط نقش وزنه تعادل را ایفاء خواهند کرد.

عبداللطیف همچنین گفت: طرف ايراني به چهار نامزد نخست وزیری عراق اعلام کرده است كه ما نظر مرجعيت را تاييد مى كنيم و صلاح نمي بينيم كه این چهار شخصیت عراقی خود را براي پست نخست وزيري كانديد كنند؛ چراکه مرجعيت به این افراد یعنی حیدر العبادی، طارق نجم، فالح الفیاض و هادی العامری توصیه کرده است که در صورتي كه بر حضور خود در پست نخست وزيرى اصرار کنند با مخالفت و عدم تاييد آنان از سوی مرجعيت روبرو خواهند شد.

کد خبر 85694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha