عملیاتِ دلیرانه یک خلبان و آغاز فصلی جدید در امداد و نجات / حسین جامه شورانی*

سرویس کرمانشاه _ " عملیات خلبان شجاع و دلیرِ هلیکوتر هلال احمر کرمانشاه که برای اولین بار توانست جان م یک کوهنورد مجروح را از دل صخره های صعب العبور و عمودی دیواره بیستون با ثابت ایستادن نجات دهد، نوید بزرگیست برای حادثه دیدگان به خصوص کوهنوردان که در بحرانی‌ترین موقعیت می‌توانند به نجات جان خود توسط خلبانان غیور، شجاع و متبحر هلال احمر کرمانشاه، امیدوار باشند."

خبرگزاری کردپرس _ برای اولین بار یک خلبان شجاع و دلیرِ هلیکوپتر هلال احمر کرمانشاه توانست یک کوهنورد مجروح را از دل صخره های صعب العبور و عمودی دیواره بیستون با ثابت ایستادن (هاور) در نزدیک دیواره نجات دهد و مجروح را به بیمارستان رسانده و وی را از خطری جدی نجات دهد.
چنین عملیات متهورانه و دقیقی در حالی انجام می‌شود که تا پیش از این هیچ بالگردی به شکل مستقیم در جداره دیواره‌ی بیستون برای نجات جان کوهنوردان مجروح، عملیاتی انجام نداده بود.
در دهه ۶۰ کوهنوردانی مانند غلام کلانتری و صحب الله بهادرانی هم به طرز معجزه آسایی نجات پیدا کردند. این افراد اگر دیرتر به بیمارستان انتقال داده می‌شدند احیانا جان خود را از دست می‌دادند. آقای غلام کلانتری بعد از ساعت ها تلاشِ جمعی از کوهنوردان به خط الراس انتقال داده شد و سپس توسط بالگرد به بیمارستان منتقل گردید. و یا کوهنورد دیگر آقای بهادرانی، پس از ۱۷ ساعت تلاش از دیواره پائین آورده شد و به صورت معجزه آسایی زنده ماند.
باید گفت عملیات این خلبان شجاع و دلیرِ هلیکوتر هلال احمر کرمانشاه که برای اولین بار توانست جات یک کوهنورد مجروح را از دل صخره های صعب العبور و عمودی دیواره بیستون با ثابت ایستادن نجات دهد، نوید بزرگیست برای حادثه دیدگان به خصوص کوهنوردان که در بحرانی‌ترین موقعیت ها می‌توانند به نجات جان خود توسط خلبانان غیور، شجاع و متبحر هلال احمر کرمانشاه، امیدوار باشند.
جا دارد این خلبان متبحر و دلاور مورد تشویق مسئولین استان قرار گیرد.

* پیشکسوت ورزش کوهنوردی

کد خبر 7800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha