زلزله مریوان به 186 واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است

سرویس کردستان – فرماندار شهرستان مریوان گفت: با بررسی وضعیت 2 هزار و 292 واحد مسکونی در روستاهای توسط تیم‌های ارزیاب در مناطق زلزله‌زده مریوان مشخص شد 186 واحد خسارت دیده است.

به گزارش کُرد پرس، آرتیکاس اقبال اظهار کرد: ۱۶ تیم ارزیاب در ۱۹ روستای این شهرستان تاکنون ۲ هزار و ۲۹۲ واحد مسکونی را مورد بررسی قرار داده‌اند که ۱۱۵ واحد باید دوباره احداث شود و ۷۱ واحد نیز نیاز به تعمیرات دارد.

وی افزود: در ارزیابی‌ها مشخص شده که ۲ هزار و ۱۰۶ واحد مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده نیز بدون خسارت بوده و هم اکنون مورد استفاده اهالی روستاها قرار دارد.

فرماندار مریوان ادامه داد: با توجه به شرایط منطقه و امکان اسکان افراد در اماکن عمومی مانند مدارس و مساجد و خانه اقوام و خویشان، تاکنون برنامه‌ای برای اسکان موقت صاحبان خانه‌های خسارت دیده از این زلزله نداریم.

اقبال یادآور شد: در زمین‌لرزه شامگاه سه‌شنبه، ۹ نفر بر اثر ترس و هنگام خروج از منزل، دچار مصدومیت از ناحیه پا شده بودند که به صورت سرپایی مداوا شدند.

۳۰ تخته چادر و پتو در مناطق زلزله زده مریوان توزیع شد

رییس جمعیت هلال احمر کردستان نیز در این رابطه گفت: به همت جمعیت هلال احمر تاکنون ۳۰ تخته چادر و اقلام زیستی از جمله وسایل گرمایشی در بین روستاییان توزیع شده است.

پیام جلالی اظهار کرد: با پیشنهاد جمعیت هلال احمر و تصویب کمیته بحران شهرستان مریوان اقلام زیستی از جمله چادر و پتو بامداد امروز (پنج شنبه) در بین مردم آسیب دیده روستای جشنی آباد مریوان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه اغلب منازل روستای جشنی آباد مریوان در زلزله دچار آسیب شده و اهالی روستا بیم آن را داشتند که با ریزش قسمت‌های آسیب دیده منازل دچار مشکل شوند، افزود: به خانوارهایی چادر تحویل داده شد که براساس برآورد کارشناسان بنیاد مسکن منازلشان دچار آسیب جدی شده است.

گفتنی است ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه شامگاه سه‌شنبه زلزله‌ای با قدرت ۵.۳ ریشتر، مرز عراق و استان کردستان، حوالی مریوان و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد.

کد خبر 7504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha