توافق اربیل و بغداد در خصوص بازگشایی راه اربیل و کرکوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس شورای محلی منطقه پردی واقع در راه ارتباطی اربیل- کرکوک، از توافق میان هیئت های دولت عراق و اقلیم کردستان، بر سر بازگشایی این راه ارتباطی خبر داد.

به گزارش کردپرس، محمد انور در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان. آر. تی، گفت که هیئت های دولت عراق و اقلیم کردستان که پیش‌تر چندین نشست را در مورد بازگشایی راه ارتباطی اربیل- کرکوک، برگزار کرده اند، نشستی دیگر را در منطقه پردی واقع در راه ارتباطی اربیل- کرکوک، با حضور عبدلخالق طلعت رئیس پلیس اربیل و نمایندگان پلیس فدرال عراق انجام داده اند.

رئیس شورای محلی منطقه پردی، افزود که طرفین در نشست اخیر بر سر ایجاد پست بازرسی جدید در راه ارتباطی اربیل- کرکوک و بازگشایی این راه ارتباطی به توافق رسیده اند.

به گفته محمد انور این پست جدید بازرسی در منطقه موسوم کارگاه گاز پردی ایجاد می شود و همزمان پست گمرکی نیز در منطقه حوزه استان کرکوک نیز در این راه ارتباطی ایجاد می گردد.

همچنین اعلام کرد که اقدامات و عملیات بازسازی این راه ارتباطی به منظور بازگشایی آن آغاز شده و به زودی پایان می یابد.

منطقه پردی از مناطق استراتژیک محسوب شده و در ماه اکتبر سال 2017 در این منطقه درگیری شدیدی میان نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق که قصد پیشروی در اقلیم کردستان و مناطق تحت کنترل پیشمرگ را داشتند روی داد.

در پی این درگیری ها، راه ارتباطی میان اربیل و کرکوک تاکنون بسته شده و با موافقت بغداد، قرار است که بە زودی این راه مهم و استراتژیک بازگشایی شود.

بازگشایی راه ارتباطی اربیل- کرکوک، قدم مثبتی در بهبود روابط اقلیم کردستان و دولت عراق به شمار می رود.

کد خبر 74462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha