ظریف: ایران و ایالات متحده دیداری نخواهند داشت/ نشست آتی برجام برای طراحی مسیر رفع تحریم هاست

سرویس ایران- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هدف نشست آتی کمیسیون مشترک برجام را نهایی کردن رفع تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای، از طریق طراحی مسیر رفع تمام تحریم‌ها، و پس از آن توقف تدابیر جبرانی از سوی ایران عنوان کرد و گفت: ایران و ایالات متحده دیداری نخواهند داشت؛ غیرضروری است.

به گزارش کُرد پرس، «محمد جواد ظریف» روز جمعه در حساب کاربری خود در تویتر نوشت: در جلسه مجازی کمیسیون مشترک برجام، ایران و اتحادیه اروپایی/تروییکای اروپایی+۲، توافق کردند سه‌شنبه آینده در وین گفت‌وگو را به صورت رو در رو از سر بگیرند.

وزیر امور خارجه در ادامه تاکید کرد: هدف، سریعا نهایی کردن رفع تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای، از طریق طراحی مسیر رفع تمام تحریم‌ها، و پس از آن توقف تدابیر جبرانی از سوی ایران است. ایران و ایالات متحده دیداری نخواهند داشت؛ غیرضروری است.

گفتنی است: هجدمین نشست کمیسیون مشترک برجام امروز جمعه، به ریاست معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی، انریکه مورا، از طرف جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونین/مدیران سیاسی وزرای امور خارجه امروز جمعه ۱۳ فروردین برگزار شد.

شرکت کنندگان توافق کردند ادامه گفت و گوها به صورت حضوری سه شنبه‌ هفته آینده در وین برگزار شود.

سید عباس عراقچی هم ساعتی قبل درخصوص این نشست گفت: آمریکا در هیچ نشستی که ایران در آن حضور داشته باشد، از جمله نشست کمیسیون مشترک برجام، حضور نخواهد داشت و این قطعی است.

کد خبر 7206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha