باید نازپروردگی اقلیم کردستان با بودجه استان های جنوبی و مرکزی عراق پایان یابد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ائتلاف فتح در مجلس عراق تأکید کرد زمان تعارفات و چانه زنی به زیان استان های مرکزی و جنوبی عراق به سر آمده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، "حسن سالم" با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: زمان تعارفات و چانه زنی ها به سر آمده است و باید نازپروردگی اقلیم کردستان با سهم بودجه استان های جنوبی و مرکزی عراق پایان یابد.

حسن سالم افزود: تخصیص 11 تریلیون دینار بودجه به اقلیم کردستان در مقابل یک تریلیون دینار به بصره با 4 میلیون نفر جمعیت که منبع اقتصاد عراق از طریق چاههای نفت و سایر منابع است ظلم، اجحاف و بی عدالتی است. زیرا استان بصره، برای عراق یک منبع درآمد است. این در حالی است که اقلیم کردستان با وجود درآمدهای دریافتی اش از طریق فروش نفت و فعالیت پایانه های مرزی، حتی یک دینار از درآمدهایش را به خزانه دولت مرکزی واریز نمی کند و حتی از بازپرداخت بدهی هایش به بغداد خودداری می کند.

عضو ائتلاف فتح از نمایندگان خواست در تقسیم ثروت های عراق در میان استان های مختلف، عادلانه رفتار و از موافقت با پرداخت سهم بودجه اقلیم کردستان در صورت عدم پایبندی اربیل به تعهداتش مبنی بر واگذاری روزانه 460 هزار بشکه نفت و درآمد پایانه های مرزی و سایر درآمدها و بازپرداخت بدهی هایش به بانک تجارت عراق و دادن اجازه فعالیت به دیوان محاسبات دولت مرکزی برای بررسی دقیق شمار کارمندان اقلیم کردستان خودداری کنند.

حسن سالم در پایان خاطرنشان کرد: همه انسان های شرافتمند باید در زمینه تحقق عدالت در تقسیم ثروت ها بین شهروندان عراق، به اصول قانون اساسی احترام بگذارند. زیرا منطقی نیست به اقلیم کردستان 10 برابر استان بصره و سایر استان های عراق، بودجه تخصیص یابد.

کد خبر 7055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha