تشکیل پرونده قضایی بر علیه مدحت سنجر به دلیل سخنرانی نوروز

سرویس ترکیه - مدحت سنجر به دلیل سخنرانی در مراسمی که شرکت کنندگان آن پلاکاردهایی با پرچم منتسب یا نام کردستان در دست داشتند دادگاهی می شود.

به گزارش کردپرس، پرونده قضایی جدیدی علیه مدحت سنجر رییس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) به دلیل سخنرانی در مراسم نوروز در دیاربکر تشکیل شد. با آغاز تحقیقات در مورد برگزاری جشن نوروز ۱۳ نفر بازداشت شدند.
بر اساس خبر گازته دیوار، دادستان عمومی دیاربکر خبر از تشکیل پرونده قضایی برای مدحت سنجر رئیس مشترک HDP به دلیل سخنرانی در مراسم نوروز دیاربکر داد. بر این اساس تحقیق علیه سنجر به اتهام «تبلیغ برای یک سازمان تروریستی» آغاز شد. دادستانی عمومی دیاربکر تحقیقات خود را با ادعای «تبلیغ برای یک سازمان تروریستی» به بهانه شرکت کردن افرادی با شعارهایی بر روی پوستر و پلاکارد در جشن های نوروزی امسال، آغاز کرد. این افراد با در دست داشتن پلاکاردها یا پوشیدن تیشرت هایی با نام یا پرچم منتسب به کردستان در جشن نوروز امسال دیاربکر شرکت کرده بودند.

در طول این جشن ها بسیاری از افراد با ضرب و شتم در ورودی منطقه مراسم و در هنگام راهپیمایی پس از آن مواجه شده یا بازداشت شدند. در میان بازداشت شدگان نوجوانانی به نام های «و.ش» ۱۱ ساله و م.ش ۱۲ ساله نیز به چشم می خورند. همچنین یک شهروند به نام «احمد آلتون» به دلیل پوشیدن تی شرتی با پرچم و در دست داشتن پلاکاردی با کلمه «کردستان» در ایست بازرسی در مسیر زمرد کنت بازداشت شد. یک شهروند معلول دیگر نیز با ضرب و شتم در ایست بازرسی بازداشت شده و ۵ نفر دیگر نیز در جریان راهپیمایی پس از جشن بازداشت شدند.

در مجموع از بین ۱۰۰ نفر بازداشت شده در این مراسم ۱۳ نفر در بازداشتگاه مانده و باقی افراد در دو مرحله طی ۲۴ ساعت از بازداشتگاه آزاد شدند.

کد خبر 6757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha