اقلیم کردستان خواستار پرداخت 380 میلیارد دلار خسارت به دلیل جنایات نظام صدام علیه کردها شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – وزیر امور داخلی اقلیم کردستان، از دولت مرکزی عراق خواست 380 میلیارد دلار خسارت به خانواده های قربانیان کُرد جنایات رژیم صدام بپردازد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "ریبر احمد" در جلسه پارلمان کردستان به مناسبت سی و سومین سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه گفت: در سال 2014 تصمیم گرفتیم حلبچه را به استان تبدیل کنیم و ما تأکید داریم که این شهر به سطح سلیمانیه، اربیل و دهوک ارتقا یابد.

ریبر احمد افزود: مشکل بزرگ حلبچه آن است که دولت عراق هنوز آمادگی به رسمیت شناختن آن به عنوان یک استان را ندارد و بخش بزرگی از ادارات و نهادهای دولتی در سطح یک استان در حلبچه مستقر نشده اند و دولت مرکزی حاضر نیست بودجه ای به این شهر اختصاص دهد.

وزیر امور داخلی اقلیم کردستان در پایان تصریح کرد: دولت اربیل مطالبه خسارت مردم کردستان را در چارچوب اولویت هایش قرار داده است و به دنبال تشکیل کابینه جدید و سفر اولین هیأت از اقلیم کردستان به بغداد، درخواست پرداخت 380 میلیارد دلار خسارت به قربانیان بمباران شیمیایی حلبچه، انفاق، کشتار بارزانی ها، فیلی ها و کلیه آسیب دیدگان از جنایات رژیم صدام حسین به نخست وزیر عراق تحویل داده شده است.

کد خبر 6476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha