اعمال فشار خارجی بر کمیسیون انتخابات عراق برای پذیرش نتایج انتخابات

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یکی از نمایندگان پارلمان عراق از اعمال فشار برخی طرف های خارجی بر قضات مسئول اداره کمیسیون انتخابات و جریان های سیاسی این کشور برای پذیرش نتایج انتخابات پارلمانی اخیر خبر داد.

به گزارش کردپرس، عبدالهادی السعداوی، از نمایندگان ائتلاف دولت قانون در پارلمانی عراق امروز (شنبه) در گفت و گو با السومریه نیوز اعلام کرد که برخی طرف های منطقه ای و بین المللی بر قضات مسئول اداره کمیسیون عالی مستقل انتخابات این کشور و حتی برخی جریان های سیاسی و شخصیت های مطرح برای پذیرش نتایج انتخابات پارلمانی ماه گذشته میلادی اعمال فشار می کنند.

به گفته السعداوی، هدف از فشارهای منطقه ای و بین المللی تشکیل دولت جدید عراق بر اساس اراده و خواست آنها با وجود تقلب صورت گرفته در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور می باشد که این مسئله به هیج وجه قابل قبول نیست.

نماینده مذکور با بیان این که برخی جریان های سیاسی در عراق تحت کنترل اراده و خواست طرف های خارجی بوده و با روش های مختلف در راستای جلوگیری از بازشماری کامل آرای انتخابات پارلمانی اخیر تلاش می کنند، تاکید کرد که با این حال بیشتر جریان های سیاسی در تلاشند تا بازشماری دستی آرا برای نشان دادن واقعیت تقلب های صورت گرفته در فرآیند انتخابات انجام شود.

کد خبر 62232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha