شرمنده مردم هستیم/ با اخلالگران بازار معیشتی برخورد می‌شود

سرویس آذربايجان غربي- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دلیل کمبود مرغ در روزهای اخیر را کارشکنی برخی از تولیدکنندگان و دلالان دانست و گفت: با اخلالگران بازار با جدیت بیش‌ازپیش برخورد می‌شود.

به گزارش کردپرس، پس از بحرانی شدن تامین مرغ و روغن در آذربایجان غربی امروز سه‌شنبه نوزدهم اسفندماه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به ارومیه سفر کرد.

عباس تابش، در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ارومیه با بیان این‌که بازرسی و نظارت با تأمین آغاز می‌شود، اظهار داشت: برای بررسی و بهبود روند توزیع اقلام مورد نیاز در ایام عید و ماه مبارک رمضان تاکنون از ۱۴ استان بازدید به‌عمل آمده است.

او با تأکید بر این‌که مشکلی در تأمین گوشت مرغ در سطح استان‌ها وجود ندارد، خاطر نشان کرد: تمام استان‌ها در ارتباط با این مهم تولید مازاد دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آمار اعلامی مبنی بر ۹۰ میلیون جوجه‌ریزی در طول بهمن و اسفند ماه، بیان کرد: مقرر شده بود ۱۳۰ میلیون جوجه‌ریزی صورت گیرد از این‌رو مشکل در شبکه توزیع یا فروش نهاده‌ها و گوشت مرغ است.

تابش تأکید کرد: تمامی نهاده‌ها به‌وسیله جهاد کشاورزی و با ارز ۴۲۰۰ تومانی توزیع شده است.

او میزان جوجه‌ریزی مورد نیاز کشور را ماهانه ۱۱۰ میلیون قطعه عنوان کرد و یادآور شد: از دیگر مواردی که چالش کمبود مرغ را در روزهای اخیر به وجود آورده بود می‌توان به قاچاق مرغ به کشورهای همسایه برای انتفاع بیشتر برخی از تولیدکنندگان و دلالان اشاره کرد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضمن ابراز شرمندگی نسبت به مردم، افزود: واحدهایی که نهاده دریافت می‌کنند بایستی مطابق با سهم دریافتی مرغ و گوشت مرغ به مردم تحویل دهند در غیر این صورت فرد یا واحد مدنظر به‌عنوان اخلالگر اقتصادی معرفی می‌شود.

تابش ابراز داشت: بایستی در سطح آذربایجان‌غربی تمامی بازرسان به کار گرفته شوند تا از چالش‌های پیش‌رو جلوگیری شود. در همه حال به دنبال جلب رضایت مردم هستیم. حتی در ایام کرونا جزو معدود کشورهایی بودیم که قفسه هیچ یک از فروشگاه‌ها خالی باقی نماند.

کد خبر 6071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha