درخواست چهار حزب اقلیم کردستان برای برگزاری دوباره انتخابات

سرویس عراق و اقلیم کردستان- چهار حزب جنبش تغییر، هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت، اتحاد اسلامی و جنبش اسلامی کردستان با رد نتایج انتخابات مجلس عراق در اقلیم کردستان، خواستار تکرار برگزاری انتخابات در اقلیم شدند.

به گزارش کردپرس، انتخابات عراق روز شنبه گذشته برگزار شده و اعلام نتایج غیر رسمی اولیه از این انتخابات اعتراض شدید احزاب اقلیم را به جز حزب اتحادیه میهنی کردستان به دنبال داشته و این احزاب مدعی وقوع تخلفات و تقلب گسترده در روند رأی گیری و شمارش آرا در شهرهای اقلیم شده و صحت انتخابات و نتایج آن را به صورت جدی مورد تردید قرار دادند.

در پی این اعتراضات چهار حزب جنبش تغییر، هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت، اتحاد اسلامی و جنبش اسلامی کردستان؛ تأکید کردند که به هیچ عنوان نتایج اعلام شده اولیه را نمی پذیرند و خواهان لغو رسمی این نتایج و تکرار برگزاری انتخابات در شهرهای اقلیم کردستان هستند.

سرکوت عبدالرحمن مسئول امور انتخاباتی جنبش سیاسی هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت در اربیل، طی گفتگو با خندان گفت که این چهار حزب رسماً شکایت خود را در مورد تخلفات صورت گرفته در انتخابات اقلیم کردستان به کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرده و خواهان برگزاری دوباره انتخابات در اقلیم شده اند.

کد خبر 59125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha