تخلفات انتخاباتی لکه سیاهی بر تاریخ اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رهبر جنبش سیاسی هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت ضمن اعتراض به نتایج اولیه انتخابات مجلس عراق در اقلیم کردستان، تأکید کرد که تخلفات انتخاباتی صورت گرفته در این انتخابات لکه سیاهی در تاریخ اقلیم است.

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، برهم صالح رهبر جنبش سیاسی هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت در پیامی ضمن اعتراض به نتایج اولیه اعلام شده از فرآیند رأی گیری انتخابات دورە چهارم مجلس عراق در اقلیم کردستان، تأکید کرد آنچه در این انتخابات روی داد، توطئه ای علیه پروسه دمکراسی و ستمی علیه رأی های مردم بوده و لکه سیاهی در تاریخ معاصر اقلیم کردستان است.

همچنین اعلام کرد که تخلف انتخاباتی علیه رأی های مردم صورت گرفته و هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت به هیچ عنوان نتایج اعلام شده از این انتخابات را قبول نمی کند و آن را غیر واقعی می داند و تأکید می کند که این آرا به نفع احزاب حاکم اقلیم دست‌کاری شده است و فرآیند رأی گیری در اقلیم کردستان، کرکوک و مناطق مورد مناقشه را زیر سؤال می برد و مورد تردید جدی قرار می دهد.

وی تأکید کرده که با جریان های دمکرات و اصلاح طلب اقلیم تمام تلاش خود را برای مقابله با این توطئه انجام داده و از دیگر جریان ها و احزاب در اقلیم خواسته که تمامی راه های قانونی و مسالمت آمیز را برای جلوگیری از تغییر آرای واقعی مردم و صیانت از رأی های انتخاباتی به کار گیرند.

انتخابات چهارمین دوره مجلس عراق دیروز شنبه 22 اردیبهشت/12 می، در سراسر این کشور برگزار شده و در ساعت 19 به وقت محلی به پایان رسید.

پس از اعلام نتایج اولیه و غیر رسمی این انتخابات، تمامی احزاب اقلیم کردستان، از جمله احزاب اسلام گرا، جنبش تغییر، نسل نو و هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت؛ اتحادیه میهنی را به تقلب در انتخابات و دست‌کاری آرا در سلیمانیه و حلبچه، متهم کرده و بیشتر این احزاب خواهان شمارش دستی آرا شده اند.

در مقابل نیز سعدی احمد پیره سخنگوی رسمی اتحادیه میهنی کردستان در گفتگو با SNN اعلام کرد که اتحادیه میهنی علیه تمام رسانه ها و جریان هایی که این حزب را به تقلب در انتخابات مجلس عراق در سلیمانیه متهم کرده اند، از جمله رسانه ها و جریان های وابسته به حزب دمکرات، رسماً اعلام شکایت می کند.

این در حالی است که برهم صالح خود از اعضای ارشد اتحادیه میهنی کردستان بوده و سال های بسیاری منصب معاونت دبیر کل این حزب را در اختیار داشته و سال 2017 میلادی و چند ماه پیش از برگزاری انتخابات از این حزب جدا شده و جنبش سیاسی هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت را در اقلیم تأسیس کرده و با شرکت در انتخابات قصد خود را در دست گرفتن قدرت و تغییر حاکمیت در اقلیم کردستان اعلام کرد.

کد خبر 59093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha