موضعگیری فرماندار پاوه درباره مخالفت شورا با طرح کمربندی، منطبق بر واقعیت نیست/ محمدفاروق یوسفی

سرویس کرمانشاه _ "افکارعمومی این سوال را از محضر نماینده عالی دولت در شهرستان پاوه طرح موضوع می نماید، حال که اعضای شورای شهر و شهردار توانستند استاندار وقت را متعاقد به تغییر نظر نمایند(هرچند که اصلاً چنین جلسه ای تشکیل نشده که نیاز به تغییر موضع استاندار شود) موضعگیری حضرتعالی در این راستا چی بود و چرا سکوت پیشه نمودید ؟!! "

خبرگزاری کردپرس_ فرماندار پاوه در گفتگو با خبرنگار کردپرس مخالفت‌های شورای شهر و شهرداری پاوه را دلیل اصلی عدم اجرای پروژه کمربندی پاوه دانست؟! بدون تردید حتی شخص شخیص جناب آقای فرماندار نیز درخلوت خویش واقف اند که این توجیه غیرقابل باور و منطبق بر واقعیت نیست؟! تا علت عدم را در این پروسه جستجو نمود.

هرچند که برای جناب آقای فرماندار محترم ارزش خاصی قائل هستم، اما به نوبه ی خود جای بسی سوال و تعجب است که چرا چنین شخصیتی با آن همه هوش، ذکاوت و بینش و نگرش سیاسی، دچار چنین خطای هاله ای می شوند و آشکارا عدم حصول یکی از مهمترین مطالبات مردمی را مخالفت شورا و شهرداری پاوه عنوان می نمایند.

آقای ایده پور یادآور شدند: « در همان سال نقشه مطالعاتی طرح آماده می‌شود ولی کارشناسان وزارتخانه با تصور اینکه پاوه جزو کردستان است این مطالعات را به استان همجوار ارسال می‌کنند و این نقشه‌ها در سال های اخیر از کردستان گرفته شد» ، سوال اینجاست اگر کارشناسان وزارت کشور خطای سهوی نمودند؟!! ، چرا استان کردستان با علم براینکه پاوه جزء حوزه ی استحفاظی آنان نیست به جای عودت نقشه، آن را تا سالهای سال در آرشیو خویش نگهداری می نمایند ، ما نیز از استانداری کردستان به شدت گله مندیم که چرا این نقشه را مدت ها از انظار عمومی مخفی نگهداشته تا در سالهای اخیر عودت نمایند، فلسفه اینکار چیست وچه اهدافی را دراین راستا دنبال می نمودند؟!!!

افکارعمومی این سوال را از محضر نماینده عالی دولت در شهرستان پاوه طرح موضوع می نماید، حال که اعضای شورای شهر و شهردار توانستند استاندار وقت را متعاقد به تغییر نظر نمایند(هرچند که اصلاً چنین جلسه ای تشکیل نشده که نیاز به تغییر موضع استاندار شود) موضعگیری حضرتعالی دراین راستا چی بود و چرا سکوت پیشه نمودید ؟!!

طرح جاده کمربندی پاوه در طول سالهای گذشته تاکنون به جز بحث نقشه مطالعاتی آن به هیچ وجه وارد فاز عملیاتی نگردید، تنها در زمان تصدی مسئولیت فرماندار وقت جناب آقای خدرویسی و اصرار ایشان مبنی بر شروع پروژه از محل سه راهی شمشیر فعالیت گسترده ای را دامن زدند و مقرر برآن گردید همزمان با آئین شهر شدن بانه وره توسط مهندس دادوش هاشمی استاندار وقت این پروژه ی مهم افتتاح گردد که جناب استاندار در آخرین دقایق (صبحگاه همانروز در شبانکاره هنگام صرف صبحانه ) علیرغم اینکه شورای اداری و جمعی از مردم ساعت ها در سه راهی شمشیر به انتظار نشسته بودند ، دستور کنسل برنامه را صادر نمودند و همگی راهی شهر جدید بانه وره شدند.

سال ۹۰ کارشناسان راهداری استان با حضور در دفتر فرماندار وقت و تشریح جزئیات پروژه اعتبار طرح را معادل ۵۰ میلیارد تومان برآورد و پیش بینی نمودند، هرچند که بودجه تخصیص نیافت تا به مرحله اجراء در آید، باز هم این سوال در ذهن مخاطب ایجاد می شود که بودجه ای تخصیص یافته به این پروژه درچه جایی هزینه شده و کجاست؟ مستندات تخصیص بودجه ونیز جابجایی آن قطعاً می تواند راهگشا باشد.

ازطرفی آقای ایده پور یکی از کارشناسان خبره ی وزارت کشور می شناسیم، این بزرگوار به درستی می داند که نقد یک عضو شورای شهر در فضای مجازی و یا در یک جلسه به هیچ وجه بیانگر مخالفت شورا نیست چرا که تصمیمات شورا به صورت مصوبات شورا آن هم تنها به شرط موافقت فرمانداری پاوه وجاهت قانونی می یابد ونباید موضعگیری عضو شورای پنجم را در جلسه ی داریان را مستمسک عدم اجرای پروژه ای نمایند.

هرچند که مصوبه ای وجود ندارد، اما به فرض محال نیز اگر هم چنین باشد، آنگاه نقش جناب فرماندار در رد و یا تائید این مصوبه خود جای بسی سوال دارد؟! امکان ندارد فرماندار پاوه مصلحت مردم و یا تصمیم شورای شهر، هر دو را با هم قبول نماید، بالاخره باید جانب یکی را بگیرند ؛ اگر سکوت کرده اند باید نام خویش را به این لیست بیفزایند… به هرحال رسانه ای نمودن چنین مصوبه ای نمی توان کار چندان سختی باشد.

جاده ای کمربنندی در خارج (از شهر) و محدوده فعالیت شورای شهر پاوه بوده و حتی تصمیمات شورا به دلیل خارج از محدوده بودن حیطه ی فعالیت آن وجاهت قانونی ندارد، همچنانکه مصوبه شورای شهر پاوه برای آسفالت جاده ی ویمیر نیز چنین بود و توسط مرجع محترم قضایی منتفی و خلاف واقع اعلام گردید. (این امر هم وظیفه اداره کل راهداری ویا وزارت راه وشهرسازی است، بنابراین اظهار نظر شورا در این راستا تنها جنبه مشورتی است نه آمرانه …؟!)

در طول سنوات گذشته معضل لاینحل ترافیک نقل هرمحفل و مجلسی در پاوه بوده و به عنوان مطالبه ای بارها از طریق فرمانداری شهرستان، نمایندگان محترم ادوار در مجلس شورای اسلامی، شورای شهر، شورای ترافیک ، شورای اداری وحتی شورای تامین شهرستان به کرات طرح موضوع و تصویب شده است.

این درحالی است تصمیمات ترافیکی شهر در شورای ترافیک شهرستان اتخاذ می شود و مصوبات این شورا در حیطه ی ترافیک افضل تر از تصمیمات شورای شهر است، علی ایحال در جمع ۱۵ نفره شورای ترافیک شهرستان تنها یک عضو شورای شهر وجود دارد و قطعاً مخالفت و یا موافقت یک عضو و یا یک رأی شورای شهر به تنهایی نمی تواند در تصویب ویا رد مصوبه ای تصوری غالب فرض نمود.

هرچند که جناب آقای فرماندار: شورای چهارم و پنجم، شهردار پاوه، کارشناسان وزارت کشور، استاندار کردستان، استاندار وقت استان کرمانشاه و… را متهم و مقصر نمودند و از خویش چهره معصومی به نمایش گذاشتند، اما مزید استحضار افکار عمومی یادآور می شود ، شورای شهر پاوه در نامگذاری سه راهی بیمارستان به نام قاضی جبرئیل عاجز بود و هست، حال چگونه است این شورا را به جایگاه مافوق تصوری می رسانند که بتواند تصمیمات مصلحتی شهرستان واستان را به چالش کشاند و یا در مقابل آن بایستد. الله اعلم

ضرب المثل معروفی هست که می گوید : مردم سفید می خوانند. ..

کد خبر 5842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha