مهمترین تحولات روز پنچشنبه 17/12/1396 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز پنچشنبه 17 اسفند 1396 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • خبرگزاری دوغان: نیروهای ارتش ترکیه – ارتش آزاد سوریه به 7 کیلومتری مرکز عفرین رسیده اند

خبرگزاری دوغان ترکیه به نقل از خبرنگار اعزامی خود به عفرین ادعا کرد نیروهای ارتش ترکیه – ارتش آزاد سوریه در پی پیشروی های دو روز اخیر خود هم اکنون در 7 کیلومتری مرکز عفرین به سر می برند.

  • سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها: در حال حاضر برنامه ای برای ائتلاف نداریم/ نامزد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهیم کرد

آیهان بیلگن، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با اشاره به انتخابات پیش رو در ترکیه عنوان کرده است: حزب دموکراتیک خلق ها نامزد خود را در انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهد کرد در حال حاضر برنامه ای برای ائتلاف نداریم. برنامه ما در حال حاضر تلاش برای لغو وضعیت فوق العاده و جلوگیری از به سرقت رفتن آراء ملت است. این کار را نیز باور داریم با همکاری سایر احزاب سیاسی می توانیم انجام دهیم.

  • ارتش ترکیه: مرکز جیندرس به کنترل نیروهای ارتش ترکیه – ارتش آزاد سوریه درآمده است

ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه در بیانیه ای با اشاره به آخرین تحولات عملیات شاخه زیتون عنوان کرده است: نیروهای ارتش ترکیه – ارتش آزاد سوریه در پی درگیری های شدید با نظامیان ی.پ.گ در داخل جیندرس توانسته اند مرکز جیندرس را از کنترل نیروهای ی.پ.گ خارج کرده و این مرکز استراتژیک را به دست بگیرند.

  • درگیری فیزیکی در مجلس ترکیه بر سر موضوع عفرین و مجروح شدن سه نماینده

در درگیری فیزیکی که میان نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها و حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه بر سر موضوع عملیات نظامی ارتش ترکیه در عفرین روی داد، 2 نماینده حزب دموکراتیک خلق ها و 1 نماینده از حزب عدالت و توسعه مجروح شدند.

  • اعزام تیم کماندوهای ارتش ترکیه از استان قارص ترکیه به عفرین

تیم کماندوهای ارتش ترکیه که از پایگاه نظامی ساری قامیش در استان قارص به منظور تقویت ستون های نظامی ارتش ترکیه در عملیات شاخه زیتون به منطقه اعزام شده بودند امروز وارد نقطه صفر مرزی کریکخان در استان ختای شدند.

  • وزیر امور خارجه ترکیه: با حکومت عراق دست به عملیات مشترکی علیه PKK خواهیم زد/ پ.ک.ک تا داخل کرکوک و سلیمانیه هم آمده است

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با اشاره به عملیات های برون مرزی ترکیه عنوان کرد: در عراق هم ارتش ترکیه عملیات برون مرزی صورت خواهد داد. با حکومت عراق نیز اتفاق نظر وجود دارد. بعد از انتخابات عراق عملیات ها علیه PKK آغاز خواهد شد. PKK از آن کوه ها هم مانند ترکیه پاکسازی خواهد شد. PKK تا داخل کرکوک و سلیمانیه هم رسیده است.

  • در دیدار حزب جمهوری خواه خلق ترکیه با حزب عدالت و توسعه: حزب جمهوری خواه خلق پیش نویس قانون انتخابات امن را به آک پارتی تحویل داد

هیئت حزب جمهوری خواه خلق ترکیه امروز در دیدار با هیئت حزب عدالت و توسعه گزارش خود را که تحت عنوان گزارش امنیت انتخابات تهیه کرده بود تقدیم حزب عدالت و توسعه کرده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 55202

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha