عضو ارشد حزب دمکرات خواهان خروج کُردها از عرصه سیاسی عراق شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو ارشد دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان تأکید که با تصویب بودجه 2018 عراق بدون توجه به مطالبات و اعتراضات کُردها، باید نمایندگان کُرد، کاملاً از عرصه سیاسی عراق خارج شوند.

به گزارش کردپرس، جعفر ایمینکی در گفتگو با شبکه تلویزیونی کردستان 24 در واکنش به تصویب بودجه 2018 عراق در مجلس این کشور بدون حضور کُردها و علیرغم اعتراضات نمایندگان کُرد به آن، گفت که با شرایط به وجود آمده در پی تصویب این بودجه و در نظر نگرفتن خواست های کُردها، بهترین راه‌حل برای مشکلات کُردها در عراق، خروج کامل آنان از تمام عرصه سیاسی عراق است.

عضو ارشد دفتر سیاسی حزب دمکرات که منصب نایب‌رئیس پارلمان کردستان را در اختیار دارد، افزود که با شرایط کنونی گفتگو و مذاکره و انتخابات هیچ سودی برای کُردها نداشته و زمان آن فرا رسیده که تصمیم نهایی را در این کشور اتخاذ کنند.

لازم به ذکر است که ایمینکی هفته گذشته به همراه هیئتی از احزاب اقلیم کردستان به منظور طرح مشکلات اقلیم کردستان و بغداد با شخصیت های سیاسی و مذهبی نجف به این شهر سفر کرده بود.

روز شنبه 12 اسفند/3 مارس مجلس عراق قانون بودجه 2013 این کشور را با وجود تحریم نمایندگان کرد در اعتراض به این بودجه و عدم حضور آنان در مجلس به تصویب رساند.

این اقدام واکنش های شدیدی را میان کردها به دنبال داشته و اکثریت نمایندگان کرد مجلس عراق بر ضرورت خروج کردها از عرصه سیاسی این کشور تأکید می کنند.

ا. م

کد خبر 54882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha