استراتژی کردستان عراق گسترش همکاری با ایران است

سرویس کردستان- معاون وزارت روشنبیری اقلیم کردستان عراق گفت: استراتژی فرهنگی کردستان عراق تعمیق همکاری و روابط با همسایه ها خصوصا با ایران و کردستان ایران با توجه به اشتراکات فرهنگی است.

به گزارش کرد پرس، سالار عثمان‌ حسین در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان در سنندج با بیان اینکه از اینکه در جمع نویسندگان و هنرمندان کردستان به ویژه سنندج سربلند هستیم، خوشحالیم، گفت: این نمایشگاه ارزشمند که در یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی کردستان و زادگاه هنرمندان بزرگی همچون سید علی ‌اصغر کردستانی، عباس کمندی، جلال ملک‌شاه و قطب‌الدین صادقی برگزار می‌شود؛ اقدامی قابل ‌توجه است. معاون وزارت روشنبیری کردستان عراق گفت: اولین بار است که وزارت لاوان و روشنبیری کردستان عراق، در کردستان ایران و در این نمایشگاه کتاب حضور دارد اما قبلا فعالیت‌های مشترکی در نمایشگاه‌های تهران داشته‌ایم.

عثمان‌حسین با بیان اینکه این افق‌های جدید می‌تواند بسترساز افزایش ارتباطات و تبادلات بیشتر بین دو کشور را فراهم سازد، گفت: امیدواریم این تبادلات فرهنگی بین دو کشور با برگزاری این دست برنامه‌ها بیشتر شود. آمادگی برگزاری و مشارکت در اینچنین برنامه‌هایی را در سطح استان کردستان و مرکز ایران داریم.

کد خبر 54881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha