اعلام آمادگی انگلیس برای همکاری و هماهنگی با اربیل

سرویس عراق و اقلیم کردستان- هیئتی از انگلیس در دیدار با نخست وزیر اقلیم کردستان، ضمن تقدیر از سیاست های اربیل در حفظ حقوق طیف های مختلف، آمادگی این کشور را برای همکاری و هماهنگی بیشتر با اقلیم اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، در اطلاعیه ای که در مورد دیدار نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان و لرد احمد وزیر امور سازمان ملل در دولت انگلیس و هیئت همراه وی در سایت رسمی هیئت وزیران اقلیم کردستان منتشر شده است، آمده که طرف انگلیسی از سیاست ها و عملکرد اربیل در زمینه حفظ حقوق افراد و گروه ها و طیف های مختلف به ویژه در مناطقی که در آن ها جنگ و درگیری روی داده، تقدیر و حمایت کرده است.

نماینده ویژه نخست وزیر انگلیس که مسئول کاستن خشونت ها در مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد(مناطق کردستانی خارج از مرزهای رسمی اقلیم کردستان) است، همچنین از آمادگی لندن برای گسترش سطح همکاری و هماهنگی با اقلیم کردستان در زمینه های مختلف خبر داد.

نیچروان بارزانی نیز ضمن تأکید بر اهمیت حفظ حقوق گروه های دینی و قومی مختلف در اقلیم کردستان، این مسئله را یکی از سیاست های اصلی در اقلیم ذکر کرده و گفت که تلاش های اربیل در این خصوص ادامه خواهد داشت.

آخرین تحولات عراق و منطقه و خشونت های روی داده و چگونگی حل مشکلات و مبارزە با ترور از دیگر موضوعات طرح شده در این دیدار عنوان شده است.

کد خبر 54852

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha