تاکید کاخ سفید بر خویشتن داری ترکیه در عملیات عفرین

<span style="background-color:#fff0f5">سرویس جهان- سارا ساندرس سخنگوی کاخ سفید درباره عملیات ترکیه در عفرین گفت ما نگرانی های امنیتی بر حق و مشروع ترکیه را در نظر می گیریم اما از این کشور می خواهیم خویشتن دار باشد.

به گزارش کردپرس، سارا ساندرس سخنگوی کاخ سفید ساعتی پیش و در مصاحبه با خبرنگاران درباره موضع این کشور درباره تهاجم ترکیه به عفرین گفت: ما از همه طرفین می خواهیم که روی هدف اصلی که شکست داعش است تمرکز داشته باشند. باید برای کاهش تنش و حل تقابل در سوریه و محافظت از غیرنظامیان تلاش کرد.

وی افزود: ما نگرانی های امنیتی بر حق و مشروع ترکیه را در نظر می گیریم و متعهد به همکاری با ترکیه به عنوان متحد ناتوی خود هستیم. اما چنین اقداماتی تلاش های بین المللی را برای شکست داعش تحت الشعاع قرار می دهد و باعث بی ثباتی این منطقه نسبتا آرام در سوریه می شود و می تواند از سوی داعش و القاعده مورد استفاده قرار گیرد و موجب بدتر شدن بحران انسانی در سوریه شود

ساندرس گفت: از ترکیه می خواهیم خویشتن دار باشد و عملیات را از نظر زمانی و مکانی محدود کند، دسترسی غیرنظامیان به کمک ها ممکن شود و باعث تلفات غیرنظامیان نشود.

وی افزود ما می خواهیم مطمئن شویم که دولت بشار اسد نمی تواند به عفرین باز گردد. ما به تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران جنگ داخلی در سوریه ادامه می دهیم.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 52393

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha