فراخوان ثبت نام داوطلبان هلال احمر در کردستان برای مشارکت در کنترل  کرونا

سرویس کردستان- جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی کردستان از همه داوطلبان برای حمایت از تیم‌های درمانی و کمک به کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دعوت به عمل آوردند.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی، نشست مشترکی با حضور مدیر روابط عمومی دانشگاه، مدیر پرستاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان و جمعی از جوانان، امدادگران و نیروهای داوطلب در محل مجتمع لجستیک امداد و نجات هلال احمر استان برگزار شد.

در این نشست مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت حضور داوطلبان در امر اطلاع رسانی، پیشگیری و همچنین ارایه خدمات پشتیبانی در مراکز بهداشتی ودرمانی در سطح استان در خصوص بیماری کرونا در معیت دانشگاه علوم پزشکی از این نیروهای دعوت به عمل می‌‌آید.

حیدر ایزدی افزود: از همه افراد با توانایی‌های مختلف که تمایل دارند با حضور خود نقشی مؤثر در کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا داشته باشند دعوت می‌شود، آمادگی خود را جهت حضور در این کار خداپسندانه به جمعیت هلال احمر استان کردستان، اعلام کنند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه گفت: کادر بهداشت و درمان از اولین روزهای شیوع کرونا در اسفندماه سال گذشته تاکنون با خلوص نیت، ایثارگرانه در حال خدمات رسانی هستند و در حال حاضر به دلیل طولانی شدن زمان اپیدمی علیرغم تلاش و مجاهدت با خستگی و فرسایش شغلی مواجه شده‌اند.

ایزدی همکاری و حضور نیروهای داوطلب کمک کننده به تیم درمان را سند افتخار و برگ زرینی در همدلی و همیاری استان کردستان عنوان کرد و یادآورشد: افراد داوطلب در قالب تیم‌های سازمان‌یافته مجهز به وسایل حفاظت شخصی که از سوی دانشگاه در اختیار آنان قرار می‌گیرد، قبل از ورود به مراکز درمانی با شرح وظایف محوله مخاطرات بیمارستانی و اقدامات احتیاطی کاملاً آشنا می‌شوند.

وی بیان کرد: نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر در زمینه‌های مختلف از جمله نمونه‌گیری و تست کرونا در مراکز ۱۶ ساعته و در مراکز درمانی در نقش بیماربری، خدماتی، امدادیاری و مدیریت ازدحام اورژانس فعالیت خود را از ۲۶ آبان ماه سال جاری شروع خواهند کرد.

ایزدی خطاب به نیروهای داوطلب اظهار کرد: شما با لباس و پوشش شکیل هلال احمر در جلب اعتماد و افزایش روحیه مردم نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کنید و علاوه بر خدمات بهداشتی، نقش اطلاع رسانی را در زمینه پیشگیری و رعایت پروتکل ها بهداشتی برعهده داشته و به جامعه منتقل خواهید کرد.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۰۰ نفر داوطلبی که اعلام آمادگی خود را جهت خدمت به کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا و تیم بهداشت و درمان اعلام کرده‌اند، افراد واجد شرایط انتخاب و به مدت یک هفته فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، ادامه داد: تیم های دیگر از هفته آینده سازماندهی و به فیلدهای کاری معرفی خواهند شد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این داوطلبین در بیمارستان‌های توحید، کوثر، بعثت و مراکز ۱۶ ساعته شهرستان سنندج فعالیت خواهند کرد و این امر در هفته‌های آینده در سایر شهرستان‌های استان، تسری می‌یابد.

ایزدی با اشاره به صدور بیمه مسئولیت افراد داوطلب در مدت همکاری در محیط‌های درمانی افزود: در معیت نیروهای با تجربه خود در مراکز درمانی از ظرفیت این افراد بهره‌مند خواهیم شد.

وی عنوان کرد: از همه افراد با تخصص‌های مختلف که تمایل دارند با حضور خود نقشی مؤثر در کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا داشته باشند دعوت می‌شود مشخصات خود را به واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر در سنندج و شعب سایر شهرستان‌های استان اعلام نمایند و هماهنگی‌های لازم پس از دریافت و بررسی با داوطلبان صورت خواهد گرفت.

کنترل کرونا، مستلزم مشارکت های داوطلبانه است

در ادامه این جلسه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان هم با اشاره به وضعیت همه‌گیری کرونا در استان، اظهار کرد: کشور ما تاکنون با بحران‌های زیادی مواجه بوده اما هیچ کدام به اندازه بیماری کرونا بحران ساز و مخاطره انگیز نبوده است.

پیام جلالی با بیان اینکه کرونا تقریباً همه استان‌های کشور را به صورت یکسان در برگرفته است، تأکید کرد: کنترل و مبارزه با بحران کرونا مستلزم عزم همگانی و مشارکت‌های داوطلبانه است.

وی با اشاره به نقش مؤثر نیروهای داوطلب در حوزه سلامت، یادآور شد: با توجه به ضرورت کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و در راستای ضرورت آموزش همگانی مردم و حمایت همه جانبه از تیم‌های درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، جمعیت هلال احمر، آمادگی خود را جهت جذب نیروهای داوطلب برای کمک به کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس اعلام می‌‌نماید.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان همواره و در همه عرصه‌ها پیشتاز خدمات رسانی داوطلبانه در حوادث غیر مترقبه و بحران‌ها بوده و تاکنون در این زمینه خوش درخشیده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان ضمن قدردانی از نیروهای داوطلب در امر خدمات رسانی به حوزه سلامت در ایام کرونا، گفت: ایثار نیروهای داوطلب برای پیشگیری و در مقابله با این بیماری، یادآور امدادگران دوران دفاع مقدس است.

کد خبر 508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha