گزارش کردپرس از نشست ستاد بحران کرمانشاه باحضور وزیرکشور

سرویس کرمانشاه- نشست ستاد بحران در کرمانشاه به منظور بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله زده استان به ریاست وزیر کشور برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نشست ستاد بحران در کرمانشاه به منظور بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله زده استان، شامگاه دوشنبه (22 آبان ماه) به ریاست رحمانی فضلی وزیر کشور و با حضور قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، کولیوند سرپرست اورژانس کشور، پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشور، ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی کشور و جمعی دیگر از مسئولین نظامی، لشکری و کشوری در محل سالن جلسات تدبیر استانداری برگزارشد.

وزیرکشور: آب و برق مناطق زلزله زده وصل شود

رحمانی فضلی در این نشست با بیان اینکه بسته شدن جاده ها، عدم دسترسی و نبود فضای مناسب جهت امداد بالگردها مانع از خدمات رسانی گسترده در ساعات اولیه وقوع حادثه به روستاهای استان شد، اظهارداشت: تمام تلاش نیروهای امدادی برای کاهش هزینه های جانی بوده است.

وی ادامه داد: آب، برق، چادر و نیازهای غذایی از جمله احتیاجات ضروری مردم زلزله زده است که باید سریعا به آن ها رسانده شود.

وزیرکشور افزود: در حال حاضر 85 درصد از آب و برق مناطق زلزله زده وصل شده است و طبق برنامه ریزی تا فردا ظهر بقیه هم وصل خواهد شد.

وی برآورد خسارات را گام بعدی اقدامات در مناطق یادشده عنوان کرد و گفت: باتوجه به نزدیکی فصل سرما، باید سریعا اقدام به ساخت و تعمیر منازل تخریب شده نمود.

رحمانی فضلی حجم تخریب ها را گسترده و خدمات ارائه شده را قابل قبول توصیف کرد و تصریح داشت: 7 شهر و 1960 روستا در زلزله اخیر آسیب دیده اند. برخی از مناطق زلزله زده صعب العبور و کوهستانی هستند.

وی از سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه در روز سه شنبه (23 آبان ماه) خبر داد و بیان داشت: تاکنون بیش از 400 نفر جان خود را در این حادثه از دست داده اند. مردم خسارات فراوانی دیده اند اما با آرامش خواسته های خود را مطرح می کنند.

وزیر بهداشت: 40 تیم روانشناختی به مردم آسیب دیده خدمت می دهند

حسن قاضی زاده هاشمی با تاکید بر انجام اقدامات روانشناختی در بحث مسائل روحی و روانی پس از حادثه برای آسیب دیدگان زلزله، گفت: 40 گروه روانشناس و روانپزشک از اواخر هفته کار خود را در این حوزه در مناطق آسیب دیده آغاز می کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون اقدامات اولیه بسیار خوبی در این مناطق صورت گرفته است.

وزیر بهداشت خاطرنشان ساخت: مقرر شده است، شهرداری تهران 40 هزار قطعه پتو و چادر بعلاوه مواد غذایی مورد نیاز را برای آسیب دیدگان ارسال کند.

به گفته این مقام کشوری پس از انجام آوار برداری، اقدامات حوزه بهداشت شکل خواهد گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: نیاز به هزار میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی واحد های مسکونی تخریب شده

محسن رضایی با بیان اینکه حجم خسارات وارد شده در مناطق آسیب دیده بسیار بالا است، عنوان کرد: در این زلزله، 30 هزار واحد مسکونی خسارت دید که 15 هزار واحد آن کاملا تخریب شده اند.

وی متذکر شد: برای بازسازی این تعداد واحد مسکونی به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که می توان آن را از محل صندوق توسعه ملی تامین کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان لازمه جبران خسارات مناطق آسیب دیده کرمانشاه که در 8 سال جنگ نیر متحمل خسارات فراوانی شدند را یک بسیج ملی اعلام کرد.

سرپرست اورژانس کشور: راه اندازی سه بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله زده

کولیوند با اشاره به اعزام آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و 2600 نیرو به مناطق زلزله زده از همان ساعات اولیه اعلام وقوع، بیان داشت: سپاه، هلال احمر، ارتش و اورژانس همکاری و هماهنگی های خوبی باهم داشته اند.

وی به تخریب بیمارستان سرپلذهاب اشاره کرد و گفت: با همکاری ارتش، سپاه و اورژانس 130 تخت بیمارستانی در این منطقه راه اندازی شد و علاوه بر سرپلذهاب، در اسلام آباد غرب و ثلاث باباجانی نیز بیمارستان صحرایی افتتاح کردیم.

سرپرست اورژانس کشور از فراهم شدن دارو، امکانات پزشکی و تجهیزات در مناطق یادشده خبرداد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور: توزیع چند هزار پتو و چادر در بین آسیب دیدگان

علی اصغر پیوندی به مجموعه اقدامات این جمعیت در مناطق زلزله زده کرمانشاه از جمله اعزام نیروهای متخصص آوار برداری، سگ های جستجو، تیم های واکنش سریع، آمبولانس، خودرو های امدادی و ... اشاره کرد و افزود: 8 شهر استان و روستاهای اطراف آن تا شعاع 50 کیلومتری در این زلزله خسارت دیدند.

وی با بیان اینکه امداد و نجات اولیه به مراحل پایانی خود رسیده است، گفت: مصدومین با 10 بالگرد به بیمارستان های کرمانشاه اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: 65 هزار قوطی کنسرو بین مردم آسیب دیده توزیع شده است.

وی خاطرنشان ساخت: در شهرستان های قصرشیرین، ثلاث باباجانی، جوانرود، سرپلذهاب و دالاهو چند هزار قطعه پتو و چادر امدادی توزیع شده است.

استاندار کرمانشاه: زلزله 1930 روستای استان را دربرگرفت

هوشنگ بازوند با بی نظیر خواندن زلزله 7 ریشتری در غرب کشور، گفت: این زلزله 1930 روستا و 7 شهرستان استان را دربرگرفت.

وی خاطرنشان ساخت: طی روزهای آینده برآورد خسارت ها صورت می گیرد.

استاندار کرمانشاه متذکرشد: در بحث تخریب بیمارستان و سازه های تازه سازی که عمر چندانی نداشتند، باید کارهای آسیب شناسی انجام گیرد.

معاون بنیاد مسکن کشور: کار برآورد خسارت ها از فردا آغاز می شود

مهدیانی با اشاره به تخریب 100 درصدی 12 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در مناطق زلزله زده کرمانشاه، اظهارداشت: 15 هزار واحد نیز باید تعمیر شوند.

وی تاکید کرد: از فردا 100 نفر نیرو کار برآورد خسارات را انجام می دهند.

عضومجمع نمایندگان استان: دولت یک ردیف بودجه را برای بازسازی زیرساخت ها اختصاص دهد

حشمت الله فلاحت پیشه چادر، آب و غذا را از مهمترین مشکلات کنونی آسیب دیدگان زلزله عنوان کرد و گفت: دولت یک ردیف بودجه را برای بازسازی زیرساخت های از دست رفته این مناطق اختصاص دهد.

وی به قدمت 30 ساله بخشی از بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب و 2 سال ساخت بودن بخشی دیگر از آن اشاره کرد و افزود: در این زلزله بافت 30 ساله بیمارستان بدون آسیب ماند و بافت جدید تخریب شد.

کد خبر 48222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha