تشکیل 24 فقره پرونده تخلف ارزی در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: طی 10 ماهه اول سال جاری 24 فقره پرونده تخلف عدم اجرای تعهدات ارزی به ارزش یک هزار و 279 میلیارد ریال برای شرکت های متخلف تشکیل شد.

به گزارش کردپرس، ایرج مرندی اظهار کرد : طی 10 ماهه نخست سال جاری در راستای نظارت و کنترل عملکرد واحدهای صنفی، تولیدی، توزیعی، خدماتی، سردخانه ها و انبارهای نگهداری استان 230 هزار و 913 مورد بازرسی به عمل آمده است.

او افزود: در بازرسی های انجام شده از اول سالجاری تا 30 دی ماه منجر به تشکیل 9 هزار و 245 فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از یک هزار و 771 میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدورحکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صمت استان گفت: در این مدت پرونده 226 شرکت وارد کننده که از بانک مرکزی جهت واردات کالاهای مورد نیاز کشور ارز دولتی دریافت کرده بودند مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

او ادامه داد: از این تعداد 24 فقره پرونده تخلف عدم اجرای تعهدات به ارزش یک هزار و 279 میلیارد ریال برای شرکت های متخلف تشکیل و برای رسیدگی به دستگاه های ذیصلاح ارجاع شد.

مرندی بیان کرد: در بازه زمانی یاد شده بیش از 15 هزار مورد بازرسی در حوزه عمده فروشی با تشکیل 195 فقره پرونده به ارزش 29 میلیارد ریال و در حوزه واحدها خرده فروشی 121 هزار مورد بازرسی با تشکیل 4 هزار و 426 فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش 94 میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

او اضافه کرد: در راستای نظارت بر فرآیند تأمین و توزیع تخم مرغ، مقدار 161 هزار و 567 کیلو گرم توسط یک شرکت توزیعی که بصورت غیر قانونی خارج از شبکه در حال توزیع بود کشف و پرونده تخلف به ارزش بیش از 22 میلیارد و 619 میلیون ریال تشکیل شد و جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی ارجاع گردید.

کد خبر 4519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha