ابهام در خصوص برگزاری نشست چهارجانبه مسکو؛ شرط دمشق خروج ترکیه از خاک سوریه

سرویس سوریه - با وجود اعلام برگزاری نشست چهارجانبه مسکو در تاریخ ۱۵ و ۱۶ مارس از سوی مقامات دولت ترکیه با این حال مسئله پیش شرطهای دولت سوریه به خصوص شرط خروج نیروهای ترکیه از خاک سوریه دوباره مطرح شده و گمانه‌زنی‌هایی را درمورد برگزاری نشست چهارجانبه به وجود آورده است.

به گزارش کردپرس، مقامات دولت ترکیه زمان برگزاری نشست چهارجانبه مربوط به سوریه را اعلام کردند با این حال شروط مد نظر پیشین و جدید دولت دمشق به ویژه شرط خروج نیروهای ترکیه از سوریه دوباره مطرح شد و این سوال مطرح است که آیا در چنین شرایطی امکان برگزاری نشست چهارجانبه وجود دارد؟

به نوشته آژانس خبری هاوار، رسانه‌های دولت ترکیه اعلام کردند معاونان وزرای خارجه ترکیه، روسیه، ایران و دولت دمشق در روزهای ۱۵ و ۱۶ مارس در مسکو دیدار خواهند کرد.

روزنامه الوطن وابسته به دولت دمشق اظهار داشت که جزئیات این دیدار هنوز مشخص نشده است و بیش از آن، سوریه همچنان به مواضع خود متعهد است که شرکت در هر نشست سیاسی بر روی میز گفتگو با ترکیه مشروط به خروج نیروهای ترکیه از خاک سوریه است.

به نوشته روزنامه الوطن، از نشست رسانه‌ای مشترک «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه و «حسین امیر عبداللهیان» همتای ایرانی وی، در شب جمعه گذشته، مشخص شد که دولت دمشق هنوز هیچ تضمین رضایت بخشی در خصوص خروج نیروهای ترکیه برای شرکت در نشست چهارجانبه مسکو دریافت نکرده است. دولت دمشق خواهان ارائه تضمین از طرف روسیه و ایران در خصوص تعهد ترکیه به عقب نشینی از کل خاک سوریه و توقف حمایت از شبه‌نظامیان وابسته به خود است و به همین دلیل نشست چهارجانبه ممکن است به تعویق بیفتد، پیشتر نشست‌های دیگری مانند سخنرانی دولت ترکیه درباره برگزاری نشست وزرای خارجه دمشق، ترکیه و روسیه در مسکو و سپس برگزاری آن در ابوظبی لغو شد.

کد خبر 43959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha