فیلم «زلزله بدونه ریشتر» در بخش مسابقه جشنواره کارلسروهه آلمان

فیلم «زلزله بدونه ریشتر» به کارگردانی، تصویر برداری وتهیه کنندگی فرید نیک خواه در بخش مسابقه بیست و چهارمین دوره جشنواره روزهای مستقل آلمان به نمایش در می آید.

به گزارش کرد پرس، کمیته برنامه روزهای مستقل آلمان، جشنواره بین المللی فیلم کارلسروهه کار خود را به پایان رساند. در این جشنواره در مجموع 123 فیلم از 36 کشور از بین بیش از 1300 فیلم ارسالی از سراسر جهان انتخاب شدند. این رویدادها از 19 تا 23 آوریل 2023 (۳۰ فروردین تا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲) اجرا خواهند شد.

با توجه به تمرکز بر سینمای اروپا، جشنواره فیلم دارای برچسب اتحادیه اروپا است و تولیدات اروپایی متعددی به نمایش گذاشته می شود.

یکی از تمرکزهای امسال بر روی فیلم هایی از اوکراین است. در این برنامه همچنین فیلم هایی از اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، کرواسی، لهستان، اتریش، سوئیس و فرانسه نمایش داده می شود. اما فیلم هایی از کشورهایی مانند نیوزلند، ایران، تایوان و آفریقای جنوبی نیز در آن گنجانده شده است.

دو برنامه فیلم به کشورهای اوگاندا و هند اختصاص داده می شود که شهر کارلسروهه با آنها روابط اقتصادی گسترده ای دارد. برنامه تفصیلی با هر فیلم در حال حاضر در حال ویرایش است و در پایان فوریه 2023 منتشر خواهد شد. اما برنامه کلی فیلم از قبل نشان می دهد که روزهای مستقل امسال چه چیزی را ارائه می دهد.

زلزله بدونه ریشتر با موضوع محیط زیست و داستان فیلم به این گونه است که در جریان احداث جاده ای در دل طبیعت، لانه مورچه ها در مسیر جاده قرار می گیرد و ... .

عوامل فیلم عبارتند از کارگردان و تصویربردار: فرید نیک خواه، مشاور کارگردان: زنده یاد رحیم ذبیحی، تدوین: توفیق امانی، صداگذار: حسین قورچیان، اصلاح رنگ: سالم صلواتی، طراح پوستر: سینا ایوبی، مجری طرح: موسسه فیلم سازی نیما فیلم مریوان و تهیه کننده: فرید نیک خواه.

فیلم کوتاه زلزله بدونه ریشتر در موسسه فیلم سازی نیما فیلم تهیه وتولید شده است وتاکنون در چندین جشنواره مختلف داخلی وخارجی حضور داشته وموفق به کسب جوایز مختلفی از جمله جشنواره کانبرای استرالیا ، لامپای روسیه و.... شده است.

کد خبر 43958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha