آنکارا با عادی سازی روابط با دمشق در پی مشروعیت دادن به حضور خود در خاک سوریه است

سرویس سوریه - هدف ترکیه از تلاش برای عادی سازی روابط با دولت سوریه، مشروعیت دادن به حضور نظامی خود در بخشی از خاک سوریه است و فایده ای برای مردم این کشور نخواهد داشت.

به گزارش کردپرس، امروز یکشنبه «کامل الازهر» عضو دفتر رسانه‌ای مجلس سوریه دموکراتیک (MSD) در گفتگویی اعلام کرد که آنکارا در تلاش است تا با عادی سازی روابط خود با دمشق، به ورود خود به سوریه «مشروعیت» ببخشد.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، حدود دو ماه پیش، یکی از مقامات ترکیه احتمال دیدار قریب‌الوقوع وزرای امور خارجه ترکیه، سوریه و روسیه را آشکار ساخت و اعلام کرد که احتمال دارد پس از این نشست، نشستی بین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و بشار اسد، همتای سوری او برگزار شود.

در همین راستا «کامل الازهر» عضو دفتر رسانه‌ای مجلس سوریه دموکراتیک در مصاحبه‌ خود با آژانس خبری نورس‌پرس اعلام کرد که آنکارا می‌خواهد با عادی سازی روابط خود با دمشق، به حضور خود در خاک سوریه مشروعیت ببخشد.

الازهر در ادامه گفت: «این نزدیکی به نفع مردم سوریه نخواهد بود و در حال حاضر تنها هدف این نزدیکی تامین منافع است و هیچ راه‌حلی را برای سوریه به همراه نخواهد داشت.»

الازهر همچنین اعلام کرد که توافق بین دو دولت تا حد زیادی بر اساس منافع ترکیه است و نزدیکی دو‌ کشور باعث طولانی شدن بحران سوریه خواهد شد.

الازهر در پایان سخنان خود اظهار داشت: «مردم سوریه، شخصیت‌ها و نیروهای مخالف دولت سوریه بر این باورند که نزدیکی دولت ترکیه به دولت سوریه، بی‌فایده خواهد بود و به نفع سوریه است که طرف‌های سوری با هم ملاقات کنند.»

کد خبر 43856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha