وقوع 295 فقره تصادف منجر به فوت در جاده های کردستان  در سال جاری

رئیس پلیس راه های کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، 295 فقره تصادف منجر به فوت در جاده های استان روی داده است.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ عیسی گوهری با بیان اینکه تعداد تصادفات منجر به فوت در جاده های کردستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد بیشتر شده است، گفت: همچنین امسال میزان تصادفات برون شهری در استان 15 درصد افزایش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو با 27 درصد و انحراف به چپ با 14 درصد است، افزود: محور سنندج به همدان با وجود چهار خطه بودن 15 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه های کردستان اظهار کرد: 10 درصد تصادفات برون شهری مربوط به محور سنندج - کرمانشاه، 10 درصد سقز - دیواندره، 8 درصد سنندج - دیواندره و سنندج- مریوان 6 درصد، سقز - بانه 4 درصد، سقز به بوکان 3 درصد، بیجار به دیواندره 3 درصد، بیجار - زنجان 2 درصد و سقز - بوکان 3 درصد است.

سرهنگ گوهری علت 43 درصد تصادفات را ناشی از واژگونی و سرعت زیاد عنوان کرد و ادامه داد: 85 درصد تصادفات در هوای صاف و پایدار اتفاق می افتد.

وی یادآور شد: 62 نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد که از این تعداد، 28 نقطه به عنوان نقاط پرتصادف و 32 نقطه نیز به عنوان نقاط دارای تصادف ثبت و مراحل کدگذاری و آشکارسازی آن انجام شده است.

کد خبر 43716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha