دولت اربیل و حزب دمکرات را برای واگذاری نفت و سایر درآمدها به بغداد تحت فشار قرار می دهیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد اتحادیه میهنی در مجلس عراق به طرح تعامل مستقیم سلیمانیه با دولت مرکزی واکنش نشان داد و گفت: در صورتی که مذاکرات اربیل و بغداد به شکست بینجامد، این حزب در این زمینه، موضع اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، غیاث سورچی در این باره گفت: اتحادیه میهنی مذاکره بین بغداد و اربیل را تا آخرین لحظه با هدف دستیابی به توافقی که پرداخت حقوق ماهیانه شهروندان را تضمین نماید تأیید می کند.

سورچی افزود: پروژه مطرح شده برای تعامل مستقیم سلیمانیه با دولت مرکزی و تحویل دادن درآمدهای نفتی و گمرکی، خواسته هزاران نفر از شهروندان و همچنین گروهی از احزاب و سازمان ها و فعالان است. اما اتحادیه میهنی به طور رسمی از آن، حمایت نکرده است.

عضو ارشد اتحادیه میهنی همچنین گفت: می خواهیم با هدف تضمین سهم اقلیم کردستان از بودجه عراق، به دولت اقلیم کردستان و حزب دمکرات کردستان، برای تحویل دادن درآمدها و نفت به بغداد فشار بیاوریم و تا آخرین رمق به مذاکرات ادامه خواهیم داد.

سورچی غیاث خاطرنشان کرد: در صورت شکست مذاکرات، ما مواضع دیگری اتخاذ خواهیم کرد و در مقابل مشکلات و رنج واقعی هموطنانمان سکوت نخواهیم کرد. اما ماهیت این مواضع هنوز مشخص نیست.

کد خبر 4370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha