شناسایی ٧٩ هزار بیسواد در ۲۰ کیلومتری نوار مرزی آذربایجان غربی!

سرویس آذربایجان غربی- معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: از مجموع ۴۷۰ هزار نفر بی‌سواد بالای ۶ سال این استان، ۷۹ هزار نفر در ۲۰ کیلومتری نوار مرزی شناسایی شدند.

به گزارش کردپرس، حسین حسن خانی افزود: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ که آخرین سرشماری منطقه و کشور است تعدادبیسوادان استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۱۹۴ هزار نفر است که سالانه ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر از این تعداد کاهش یافته است.

او اظهار کرد: هم اکنون ۲۱ هزار و ۶۶۲ نفر بی سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در ۲۰ کیلومتری نوار مرزی استان شناسایی شده است.

حسن خانی با بیان اینکه عدم رغبت به تحصیل بیشتر در بین بیسوادان مطرح است، ادامه داد: ۹۳ درصد جامعه شهری و ۸۴ درصد از جمعیت روستایی استان باسواد هستند.

او با بیان اینکه سهمیه ابلاغی استان برای سواد آموزی ۲۳ هزار نفر است، یادآور شد: یک‌هزار و ۶۰۰ آموزش دهنده نهضت سواد آموزی در این استان آموزش بی‌سوادان را بر عهده دارند.

به گزارش کردپرس، از ایرنا آذربایجان‌غربی با بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارای سه‌هزار آبادی است، شرایط اقلیمی استان و صعب العبور بودن مسیر بسیاری از روستاها، درآمد اندک و مشکلات اقتصادی و فرهنگ حاکم در خانواده‌های روستایی موجب شده تا تمایل به تحصیل به ویژه در میان دختران و بانوان در استان کاهش یابد و ساکنان این مناطق تمایل کمتری به سوادآموزی داشته باشند/.

کد خبر 43692

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha