ابتلای حدود 31 هزار کردستانی به کرونا/ شهری ها بیشتر از روستایی ها به کرونا مبتلا شده اند

سرویس کردستان- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه ۳۰ هزار ۸۹۰ نفر در کردستان از ابتدای شیوع تاکنون به کرونا مبتلا شده اند، 86 درصد مبتلایان را مربوط به شهری ها اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، ابراهیم قادری در یک نشست خبری با خبرنگاران کردستانی، عنوان کرد: از ابتدای اپیدمی تاکنون 100هزار نفر بیمار مشکوک به کرونا مورد نمونه‌گیری قرارگرفته‌اند که از این تعداد ۳۰ هزار ۸۹۰ نفر مثبت قطعی به کرونا بوده‌اند.

او با اشاره به اینکه ۵۶ درصد از مبتلایان به کرونا در استان مرد بودند، یادآور شد: ۸۶ درصد از مبتلایان شهری و مابقی روستایی بودند و این نشان می‌دهد که کرونا در اذحام جان دوباره می‌گیرد.

قادری همچنین بیشترین تعداد بیماران کرونایی را مربوط به گروه سنی جوانان اعلام کرد و گفت: گروه سنی ۱۵ تا ۴۵ سال ۵۵ درصد و ۴۶ تا ۶۰ سال ۲۳ درصد از بیماران مبتلا به کرونا شده اند.

آزمایشگاه کرونا، اردیبهشت سال آینده در کردستان تاسیس می شود

او با اشاره به تاسیس آزمایشگاه کرونا در استان کردستان، عنوان کرد: آزمایشگاه جامع بهداشتی در اردیبهشت‌ماه سال آینده در استان تاسیس خواهد شد که با این آزمایشگاه تمام زیرساخت‌های بهداشتی در کردستان انجام می‌شود.

معاون امور بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با بیان اینکه از ۱۰۴۸ نفر زن باردار، مشکوک به کرونا در سطح استان آزمایش گرفته ‌شده که ۶۲۶ نفر از آن ها مبتلا به کرونا و یک نفر جان خود را از دست داد.

ابتلای 15 نوزاد به کرونا در کردستان

قادری همچنین گفت: از ۸۷ نوزاد مشکوک به کرونا در استان تست گرفته شده که ۱۵ نفر از آن ها مبتلا بودند.

او یادآور شد: ۳۰ درصد از نتایج آزمایش پی سی آر ممکن است منفی اعلام ‌شود به دلیل اینکه احتمال دارد فرد زودتر از زمان مشخص تست داده باشد در این صورت حتی به افرادی که جواب آزمایش آن‌ها منفی می‌شد درخواست می‌کردیم که در قرنطینه بمانند و تمام پروتکل ها را رعایت کنند.

احتمال پیک شدید کرونا در ایام نوروز

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین درباره احتمال پیک شدید کرونا در ایام تعطیلات نوروز توضیح داد: اگر مردم استان با این روال عادی به زندگی ادامه دهند و از تجمعات دوری نکنند در عید نوروز شاهد پیک شدید کرونا خواهیم بود.

قادری از کردستانی ها درخواست کرد عید نوروز در خانه‌هایشان بمانند و مسافرت، دورهمی، عروسی و مراسم‌ها را تا حد مکان کاهش دهند چراکه ممکن است این پیک بیشتر سالمندان را درگیر کنند و شاهد مرگ‌ها آن‌ها شویم.

کد خبر 4366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha