بزرگترین مانع بر سر راه تصویب لایحه بودجه سال ۲۰۲۳عراق پرونده تحویل درآمدهای اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ یک نماینده ائتلاف فتح در‌مجلس عراق اعلام کرد : تعداد زیادی پرونده وجود دارند که مانع نهایی شدن لایحه بودجه و ارسال آن مجلس به منظور تصویب آن ، می‌شوند. پرونده های معلق مانده میان اربیل و اقلیم و بغداد مهمترین مانع بر سر راه تصویب نهایی لایحه بودجه دولت عراق است.»

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: «سهیلا سلطانی» نماینده ائتلاف فتح در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت:«تعدادی پرونده معلق مانده وجود دارند که لازم است قبل از ارسال لایحه بودجه به مجلس تعیین تکلیف شوند ، از این پرونده‌ها بر سر آنهایی که به میزان درآمدهای اقلیم مرتبط می‌شوند باید توافق شکل بگیرد و وضعیت آنها مشخص شود»
وی اشاره کرد: لازم است از جانب همه‌ی جناحهای سیاسی در باره پرونده مربوط به نفت و گاز توافقی صورت بگیرد تا وضعیت این پرونده‌ها قبل از ارسال لایحه بودجه به مجلس عراق ،مشخص شود.
این نماینده اشاره کرد: پرونده درآمدهایی که باید از طریق اقلیم کردستان به دولت فدرال تحویل داده شود مانع خیلی بزرگی بر سر راه تصویب لایحه بودجه عراق است بخصوص اینکه اقلیم کردستان از انجام این کار خودداری می‌کند، و می‌خواهد از اختلافات سیاسی برای کسب بیشترین سهم در بودجه عراق استفاده کند.درحالیکه این سهم اختصاص یافته، حق واقعی اقلیم نیست.
این درحالی است که «چیا تیمور» نماینده مجلس عراق و عضوپارتی در بغداد در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد اقلیم و بغداد توافق نیمه کاملی درباره اختصاص ۱۴%از بودجه فدرالی عراق به اقلیم کردستان کرده اند.
وی همچنین گفت:« در مذاکرات میان دولت فدرال و دولت اقلیم درباره بودجه سال ۲۰۲۳ گام مهمی برداشتە شده است و در مراحل پایانی خود است و به سمت توافق نهایی پیش می رود. »

کد خبر 43604

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha