بیانیه کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان عراق درخصوص انتخابات پارلمانی اقلیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ روز پنجشنبه کمیته مرکزی حزب دموکرات کردستان به سرپرستی مسعود بارزانی رئیس این حزب تشکیل جلسه داد. و درباره روند برگزاری انتخابات تاکید کرد که حزب دموکرات برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر اصرار دارد و اعلام کرد که به هیچ عنوان موافق نیستیم که برگزاری انتخابات بیش از این به تعویق بیافتد.

به گزارش کردپرس به نقل از آوینه: دفتر مرکزی حزب دمکرات کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: این جلسه درباره موضوع انتخابات کردستان بود و گفتگوهای لازم و توضیحات زیادی ارائه شد. و بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر مجددا تاکید گردید .
این کمیته همچنین خواست که رییس اقلیم تاریخ انتخابات را براساس قانون تعیین نماید و تاکید کرد که به هیچ عنوان موافق نیستند که این فرایند مهم انتخاباتی بیش از این به تعویق بیافتد و در آنچه که درباره تمدید فعالیت پارمان اتفاق افتاد پارتی از روی ناچاری موافقت کرده است، برای اینکه از ایجاد خلاقانونی در نهادهای اقلیم جلوگیری شود.
کمیته مرکزی پارتی درباره فرایند سیاسی عراق اعلام کرد برای تشکیل دولت با ائتلاف اداره دولت بر مبنای توافقی سیاسی سهیم بوده ایم و این در این جلسه حمایت از نخست‌وزیر و کابینەی وی را تکرار میکنیم.
این کمیته همچنین اشاره کرد که منتظر اجرا شدن مفاد این توافقات هستیم به این منظور جناحها برای پیگیری و درنظرگرفتن زمانی که برای اجرا شدن آن تعیین شده است، مامور شدند.

کد خبر 43477

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha