حملات پهپادی ترکیه جایگزین جدی عملیات زمینی علیه کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس مرکز اطلاعات روژاوا، ناتوانی ترکیه در راضی کردن روسیه و آمریکا برای انجام عملیات زمینی علیه کردهای سوریه، این کشور را به تمرکز بر حملات پهپادی علیه کردهای سوریه وادار کرده است.

به گزارش کردپرس، مرکز رصد و تحلیل وضعیت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه موسوم به مرکز اطلاعات روژاوا که توسط روزنامه‌نگاران مستقل اداره می شود، در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که حملات پهپادهای ترکیه علیه کردهای سوریه، عملا جایگزین عملیات زمینی این کشور در شمال شرق سوریه شده است.

در بخشی از این گزارش آمده است ترکیه نتوانسته برای انجام عملیات زمینی جدید علیه کردهای سوریه از آمریکا و روسیه چراغ سبز بگیرد. به همین دلیل، در یک سال گذشته روی عملیات پهپادی علیه کردهای سوریه متمرکز شده، به طوری که این حملات عملا جایگزین عملیات زمینی شده است.

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این نهاد، ترکیه در سال گذشته میلادی جمعا ۱۳۰عملیات پهپادی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه انجام داده است که منجر به کشته شدن ۸۷ نفر و مجروح شدن ۱۵۱ تن دیگر شده است.

عملیات پهپادهای ترکیه علیه کردهای سوریه، به طیف وسیعی از اهداف نظامی، غیرنظامی و زیرساخت‌ها ضربه زده است.

عملیات پهپادی ترکیه علیه کردهای سوریه در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال پیش از آن ۴۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

این مرکز هشدار داده است عملیات نظامی ترکیه در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، مانعی در برابر مبارزه با داعش ایجاد می کند، ایجاد جامعه دموکراتیک را با مشکل روبرو می کند و بی‌ثباتی در این منطقه را افزایش می دهد.

کد خبر 43459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha