ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 10 هزار نوآموز کردستانی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ازارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 10 هزار و 200 نوآموزپیش دبستانی استان در برنامه ملی سنجش خبرداد.

به گزارش کرد پرس، طالب محمدی در حاشیه بازدید ناظران استانی از پایگاه های سنجش رهنما و شماره 2 سنندج، گفت: حدود 20 هزار نوآموز شاغل به تحصیل در دوره پیش دبستانی در سطح استان طی اجرای این برنامه از لحاظ سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ارزیابی می شوند.

وی اظهار کرد: تا کنون 5 هزار و 90 نفر به مرحله تخصصی ارجاع شدند که از این تعداد 3 هزار و 156 نفر ارجاع هوش، 656 نفر ارجاع شنوایی و یک هزار و 278 نفر ارجاع بینایی بودند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: 14 پایگاه ثابت در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله تربیتی و مدارس با نیازهای ویژه همراه با 2 پایگاه سیار در 11 شهرستان و ناحیه برای اجرای برنامه ملی سنجش نوآموزان پیش دبستانی در سطح استان اختصاص یافته است.

محمدی با تاکید بر پایه اول ابتدایی به عنوان پایه بنیادین در طول سنوات تحصیلی، ادامه داد: عدم شناسایی به موقع و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد وباعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.

وی با بیان اینکه برنامه سنجش به عنوان یکی از شیوه های اصلی کیفیت بخشی در نظام های آموزشی شناخته می شود، یادآور شد: رسالت اصلی این برنامه تضمین کیفیت آموزش و پرورش و خروجی آن کیفیت بخشی نظام آموزشی است.

دبیر اجرایی ستاد سنجش کردستان هدف برنامه سنجش را شناسایی نوآموزان برای ورود به مدرسه و ایجاد یک بانک اطلاعاتی جمع از نارسایی ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی واجتماعی وارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی آنان عنوان کرد.

محمدی بیان کرد: این اطلاعات و خصوصیات با هدف برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب متناسب با توانمندی و نیازهای نوآموزان، جایدهی مناسب، جلوگیری از هدر رفت سرمایه های مادی و معنوی کشور، ارتقای وضعیت و حرکت در راستای استانداردهای آموزشی بین المللی، بهره برداری های مدیریتی و مداخلات بهنگام آموزشی و توانبخشی در اختیار متولیان آموزش و پرورش قرار می گیرد.

وی گفت: واقعیت این است که آموزش و پرورش به عنوان مهمترین رکن اجتماع و پربازده ترین نوع سرمایه گذاری و مهمترین صنعت رشد در دنیا رشد کرده و به مرحله توسعه رسیده و رمز ماندگاری آموزش و پرورش در عصر توسعه یافتگی توجه به کیفیت آموزشی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: یکی از گلوگاه های بسیار بنیادین در کیفیت بخشی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی، ذهنی، عاطفی، اجتماعی و آمادگی تحصیلی نوآموزان ورود به مدرسه است.

محمدی، آموزش و پرورش را یکی از حقوق حقه و اساسی انسان ها عنوان کرد و اظهار کرد: کار اصلی آموزش و پرورش زمینه سازی است که تمامی کودکان بتوانند با توجه به استعدادها، توانایی ها و محدودیت ها از حقوق حقه آموزشی و پرورشی خود برخوردار شوند.

کد خبر 43341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha