وزارت نفت عراق پاسخ پیشنهادات اقلیم کردستان را داد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ پایگاه رسمی وزارت نفت عراق طی نامه‌ای پاسخ پیشنهادات اقلیم کردستان را داد و اعلام کرد: وزارت نفت عراق مخالف فروش نفت اقلیم کردستان است.

به گزارش کردپرس به نقل از خندان: پایگاه رسمی وزارت نفت عراق طی نامه‌ای که در روز پانزدهم ماه جاری صادر شد پاسخ پیشنهادات دولت اقلیم را داد و درباره قانون نفت و گاز از ۱۵پیشنهاد ارائه شده ۱۰پیشنهاد را رد کرد و در این نامه آمده است وزارت نفت عراق مخالف فروش نفت دولت اقلیم و لوله‌های نفتی مخصوص به اقلیم، هیئت نفت گاز مخصوص اقلیم و احیای مجدد قانون نفت و گاز اقلیم پس از لغو ان از جانب دولت فدرال است .
اخیرا چندین بار هیأت دولت اقلیم کردستان به بغداد رفته است و درباره موضوع نفت و سهم اقلیم از بودجه سال ۲۰۲۳ عراق و چگونگی تنظیم پیش‌نویس قانون نفت و گاز فدرال گفتگو کرده‌اند.در تاریخ نوزدهم ماه جاری منابع طبیعی دولت اقلیم اعلام کرد: هیأت دولت اقلیم کردستان در بغداد با هیئت دولت فدرالی وزارت نفت مذاکره کردند و قرار شد کمیسیون مشترکی برای تنظیم قانون نفت و گاز فدرال تشکیل شود.
در تاریخ ۲۳ماه جاری «جوتیار عادل» سخنگوی دولت اقلیم کردستان در کنفرانسی مطبوعاتی اشاره کرد که هیئت قانونی دولت اقلیم به بغداد رسیده و با وزارت نفت مذاکره می‌کند و همچنین هیأت دیگری به منظور گفتگو درباره لایحه بودجه فدرال با دولت عراق مذاکره می‌کند.
وی این را هم گفت: بعنوان اقلیم کردستان خواهان مشارکتی واقعی و رفع مشکلات هستیم، بطوریکه همه‌ی شهروندان عراق از آن بهره‌مند باشند، قانون هم تنها راه‌حل دست‌یابی به توافق میان اربیل و بغداد است ما هم خواهان این موضوع هستیم و مشارکت در تصمیمات سیاسی و سیاست نفت و دارایی عراق را مطالبه می‌کنیم.

کد خبر 43230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha