ارسال 100 کامیون تجهیزات نظامی  آمریکا از اقلیم کردستان به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش های دیده بان حقوق بشر سوریه، ظرف 20 روز گذشته سه کاروان تجهیزات نظامی و لجستیک مورد نیاز نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در سوریه، از گذرگاهی در اقلیم کردستان روانه سوریه شده است.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه، ناظر مسائل سوریه مستقر در لندن اعلام کرد ائتلاف به رهبری آمریکا ظرف 20 روز گذشته سه کاروان نظامی روانه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه کرده است تا تجهیزات و لجستیک مورد نیاز نیروهای آمریکایی را به پایگاه های این کشور در این مناطق منتقل کند.

بر اساس این گزارش، سه کاروان نظامی در تاریخ های 8 ، 15 و 22 فوریه با بیش از 100 کامیون، تجهیزات نظامی و سوخت مورد نیاز برای 900 نظامی آمریکایی و تعداد محدودی از نیروهای انگلیس و فرانسه تحت عنوان نیروهای ائتلاف مبارزه با داعش، مستقر در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه روانه شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه گفته است این سه کاروان از طریق گذرگاه الولید در نقطه مرزی اقلیم کردستان عراق با سوریه روانه استان حسکه در شمال شرق سوریه شده است.

بر اساس گزارش های این نهاد، ماهانه حدود سه الی چهار کاروان نظامی متعلق به نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، از طریق اقلیم کردستان عراق وارد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه می می شود.

کد خبر 43130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha