بازگرداندن کاروان‌ کمک‌های بشردوستانه مدیریت خودگردان از مناطق شمال غرب سوریه

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با صدور بیانیه‌ای از بازگرداندن کاروان کمک ارسال شده مناطق مدیریت خودگردان از گذرگاه ام‌جلود در مرز با مناطق شمال غرب سوریه خبر داد.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه روز پنجشنبه ۱۶ فوریه، کاروان کمک‌هانی را که برای مناطق آسیب‌دیده فرستاده بود، پس از نه روز که در دروازه «ام‌جلود» توسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه متوقف شده بود، به مناطق مدیریت خودگردان بازگرداند.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس،مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در تاریخ ۸ فوریه، یک کاروان کمک‌رسانی را برای مناطق آسیب‌دیده زلزله در شمال‌غرب سوریه آماده کرده بود اما در گذرگاه ام‌جلود در مرز بین مناطق تحت کنترل مدیریت خودگردان و مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه متوقف شده بود و شبه‌نظامیان اجازه دسترسی آسیب‌دیدگان به این کمک‌ها را نمی‌دادند.

«صادق محمد خلف» ریاست مشترک اداره سوخت مدیریت خودگردان اعلام کرد که پس از نه روز انتظار برای رساندن کمک‌ها به آسیب‌دیدگان زلزله که کمک‌ها شامل ۳۰ تانکر سوخت بود، روز پنجشنبه مدیریت خودگردان دستور بازگرداندن این کاروان را صادر کرد.

وی همچنین اشاره کرد که دستور بازگرداندن این کاروان در نتیجه عدم پذیرش این کمک‌ها توسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه صادر شده بود.

به گفته محمد خلف، مدیریت خودگردان به مدت نه روز با سازمان‌های بین‌المللی، نهادهای حقوق بشری و ائتلاف بین‌المللی برای رساندن این کمک‌ها در تماس بود اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

دستور بازگرداندن این کاروان در بیانیه‌ای اعلام شد که مدیریت خودگردان در گذرگاه »ام‌جلود» در منبج صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: متاسفانه پس از گذشت بیش از هفت روز انتظار برای رساندن کمک به مردم آسیب‌دیده، ما کاروان کمک‌رسانی خود را که در گذرگاه «ام‌جلود» در انتظار عبور به نواحی شمال‌غرب سوریه بود، بازمی‌گردانیم.

در پایان این بیانیه آمده است: «متاسفانه ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن، به قیمت جان زلزله‌زدگان، مسائل بشردوستانه را به سیاست مرتبط می‌کنند.»

کد خبر 42881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha