اجازه داده نمی‌شود که دولت اقلیم  با کردستان سوریه همکاری کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ مدیر کل مرکز مشارکت و هماهنگی بحران‌ها در وزارت اقلیم کردستان اعلام کرد : دولت اقلیم در تلاش است تا مشابه امدادرسانی در کردستان ترکیه، تیم امدادرسانی خود را عازم کردستان سوریه کند اما اجازه این کار داده نمی‌شود.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو: مدیرکل مرکز مشارکت و هماهنگی بحران‌ها در وزارت داخلی اقلیم در برنامه‌ی روداو امروز گفت:«منطقه ای که در کردستان سوریه به دلیل وقوع زلزله دچار خسارت شده است، منطقه‌ای است که از لحاظ امنیتی و حاکمیتی، قدرتهایی در آن وجود دارند که تا کنون اجازه نداده‌اند دولت اقلیم کردستان تیم امدادرسانی را به آنجا بفرستد. اگر نه ما آماده‌ایم که همانند بقیه کمک رسانی ها به کردستان سوریه با آنها همکاری کنیم و به یاری مصیبت زدگان بشتابیم.»
مدیرکل مرکز مشارکت و هماهنگی بحران‌ها در وزارت داخلی اقلیم کردستان به این هم اشاره کرد، دولت بطور مدوام در حال دست‌یابی به راهی است که بتواند به زلزله‌زدگان کردستان سوریه کمک کند.
همزمان «آزاد عثمان» عضو شورای مردمی در عفرین که از آنجا در این برنامه مشارکت کرده بود گفت: هیچگونه کمک خارجی به کردستان سوریه نرسیده است، و هیچ تیم خارجی هم به کمک آنها نیامده است.
وی گفت: وضعیت انسانی بسیار بدی در کردستان سوریه حاکم است و مردم با این هوای سرد در بیرون از خانه و بر روی زمین و کوچه ها مانده‌اند.
اکنون تیمی ۲۵۰نفره از اقلیم کردستان در کردستان ترکیه مستقر هستند و غیر از امدادرسانی به حادثه دیدگان زلزله کردستان ترکیه چند تن از آنها مشغول کمک به کسانی هستند که هنوز زیر آوارهای خانه‌ها مانده‌اند.

کد خبر 42653

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha