مصرف 1.4 میلیارد مترمکعبی گاز در سال جاری در کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: مشترکان گاز استان در 6 ماهه اول سال 1401 بيش از یک ميليارد و 400 میلیون مترمكعب گاز طبيعي مصرف کرده اند.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری گفت: مشترکان گاز استان کردستان در 6 ماهه اول سال 1401 با مصرف یک ميليارد و 406 ميليون و 375 هزار و 175 مترمكعب گاز طبيعي در تمام بخش ها، فصل گرما را سپری و قدم در فصل سرد گذاشتند.

وی با بیان اینکه مصرف گاز طبيعي نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزايش روبرو بوده است، افزود: در 6 ماهه سال 1400 مشتركين شركت گاز استان كردستان در تمام بخش ها در كل یک ميليارد و 377 ميليون و 505 هزار و 747 متر مكعب گاز مصرف کرده بودند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش مصرف 2 درصدی مشاهده می شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه با ورود به آبان ماه هر سال مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی چندین برابر می شود، اظهار کرد: در حال حاضر 75 درصد از سبد انرژی در کشور به گاز طبیعی تعلق دارد و این آمار نشان می دهد که گاز طبیعی یکی از مهمترین حامل های انرژی است و باید برنامه ریزی مدون و استراتژیک برای بهره مندی تمامی اقشار جامعه از این تعمت الهی تدوین شود تا در فصول سرد سال در ارائه خدمات وقفه ای ایجاد نشود.

فعله گری در پایان سخنان خود به نکته بسیار مهم و اساسی در مورد راه اندازی وسایل گاز سوز اشاره کرد و ادامه داد: قبل از استفاده از وسایل و تجهیزات گازسوز حتما باید برای اطمینان نحوه کارکرد توسط کارشناسان فنی بازرسی و مسیر دودکش از لحاظ مسدود نبودن بازبینی شود.

کد خبر 39142

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha