دور باطل مذاکرات نفتی کردها و بغداد

سرویس جهان- از نگاه اس اند پی گلوبال، تنها نتیجه مذاکرات نفتی میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق توافق بر سر ادامه مذاکره بوده است.

به گزارش کردپرس، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق اواخر هفته گذشته در بغداد دیدار کردند که بر اساس بیانیه مشترکی که بعد از دیدار منتشر شد، آنها بر سر افزایش دیالوگ و گفتگو برای حل مسائل مورد اختلاف و معلق از جمله نفت و گاز توافق کردند.

نشریه اس اند پی گلوبال در گزارشی که به بررسی نتایج این دیدار و دیگر مذاکرات میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق پرداخته، ماحصل این مذاکرات را معادل هیچ دانسته است. این نشریه تخصصی در حوزه انرژی تنها نتیجه چنین مذاکراتی را توافق بر سر ادامه مذاکرات دانسته است.

این نشریه با اشاره به تشدید تنش میان اربیل و بغداد بر سر منابع انرژی بعد از صدور حکم دادگاه فدرال عراق در 15 فوریه گذشته، مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت نفتی کردها، نوشت: کردها این مسئله را نپذیرفتند و با اعزام تیم های مختلف برای مذاکره با بغداد سعی در رفع اختلاف نظر بر سر این مسئله پرداختند اما تاکنون هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.

این نشریه یکی از ضعف های موجود بر سر مدیریت منابع نفت و گاز عراق را عدم تصویب قانون نفت و گاز در پارلمان عراق عنوان کرده است.

اس اند پی گلوبال با اشاره به شکایت عراق از ترکیه بر سر صدور نفت اقلیم کردستان در دادگاه داوری بین المللی در پاریس نوشت: انتظار می رود این دادگاه تا پااین سال جاری حکم نهایی خود را صادر کند.

کد خبر 36048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha