اردوغان شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد

سرویس ترکیه - بر اسا آخرین نظرسنجی شرکت متروپل، اردوغان حمایت اکثریت جامعه رأی دهندگان ترکیه را از دست داده است.

به گزارش کردپرس، نتایج آخرین نظرسنجی شرکت تحقیقاتی متروپل نشان می دهد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور فعلی ترکیه، اکثریت آرا را از دست داده و احتمالاً در انتخابات آتی ریاست جمهوری قادر نخواهد بود اکثریت آرای لازم برای انتخاب مجدد به ریاست جمهوری را کسب کند.

اوزر سنجر مدیر شرکت متروپل در توئیتر نوشت اردوغان تنها می تواند 40 درصد آرا را از آن خود کند و با بازتوزیع آرای بلاتکلیف این میزان را به 46.4 درصد براسند. علاوه بر این، 42 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده اند تحت هیچ شرایطی به اردوغان رأی نخواهند داد.

بر اساس این نظر سنجی، مرال آکشنر رهبر حزب خوب بهترین نتایج را به دست آورده و توانسته است با کسب 49.9 درصد آرا در جایگاه نخست و بالاتر از کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) با 49.2 درصد آرا قرار بگیرد. البته آرای این دو رقیب اردوغان پس از بازتوزیع آرای بلاتکلیف، به ترتیب، به 55 و 51.4 درصد می رسد.

نظرسنجی های ماه های اخیر نشان می دهند که میزان محبوبیت اردوغان و میزان حمایت رأی دهندگان از او، عمدتاً به واسطۀ وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی از جمله افزایش بی سابقۀ نرخ تورم و کاهش فزاینده ارزش لیر، روندی نزولی داشته است.

کد خبر 35207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha