مسعود بارزانی: امیدوارم توافق بر سر شنگال، سرآغاز حل همه اختلافات اربیل - بغداد باشد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان در مورد توافق دولت اقلیم کردستان و حکومت فدرال عراق درباره عادی‌سازی وضعیت شنگال پیامی منتشر کرد.

به گزارش کردپرس در پیام مسعود بارزانی که رسانه های حزب دمکرات منتشر کرده اند، آمده است: ''توافق دولت اقلیم کردستان و حکومت فدرال عراق درباره بازگرداندن ثبات و عادی‌سازی وضعیت شنگال برداشتن یک گام مثبت در سمت درست است.''
وی در ادامه می ‌گوید: ''به خاطر دست‌یابی به این توافق از دولت اقلیم کردستان و حکومت فدرال عراق تقدیر می‌کنم. این توافق به عادی‌سازی زندگی شهروندان منطقه کمک می‌کند و رنج و سختی‌های خواهران و برادران ایزدی را کاهش می‌ دهد و به آنان امکان می‌دهد از وضعیتی که در سال‌های گذشته به دلیل حمله داعش با آن روبرو شده بودند و در رنج و سختی قرار داشتند نجات پیدا کنند.''
بارزانی در پایان پیام خود اظهار امیدواری کرده است که این گام مهمی که هر دو طرف برداشته اند به سرآغازی برای حل همه اختلافات و مشکلات میان اربیل و بغداد تبدیل شود.
قابل ذکر است که شامگاه امروز جمعه، ١٨ مهرماه، احمد ملا طلال، سخنگوی مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق، توافق اقلیم کردستان و حکومت فدرالی عراق در مورد عادی‌سازی وضعیت شنگال را اعلام کرد.

کد خبر 340419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha