نچیروان بارزانی: اجازه‌ محدود سازی حقوق اقلیت ها در انتخابات اقلیم کردستان را نمیدهیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس اقلیم کردستان، طی دیدار با نمایندگان اقلیت ها در پارلمان کردستان، تاکید کرد که‌ به‌ هیچ عنون اجازه‌ محدود سازی حقوق و سهم اقلیت ها در انتخابات اقلیم، داده‌ نمی شود.

به گزارش کردپرس به‌ نقل از شارپرس، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان، طی دیدار با سران احزاب سیاسی اقلیت های اقلیم و نمایندگان اقلیت ها در پارلمان کردستان، بر حفظ حقوق اقلیت ها تاکید کرد.

بر اساس اطلاعیه‌ ای که‌ از سوی ریاست اقلیم کردستان در مورد این دیدار منتشر شده‌؛ نمایندگان اقلیت های اقلیم در پارلمان کردستان نظرات و مواضع خود رادر مورد انتخابات اقلیم و قانون انتخابات و حفظ حقوق اقلیت ها اعلام و بر نقش ریاست اقلیم در این زمینه‌ تاکید کردند.

بارزانی ضمن اعلام حمایت کامل از اقلیت های اقلیم کردستان و حفظ حقوق آنان، تاکید کرد که‌ همه اقلیت ها باید دارای آزادی اراده‌ و تصمیم گیری بوده‌ و به نظرات و مواضع آنان احترام گذاشته‌ شود.

وی به‌ اقلیت های اقلیم اطمینان خاطر داد که‌ به‌ هیچ عنوان اجازه‌ داده‌ نمی شود حقوق و سهم آنان در انتخابات و پارلمان و نهادهای اقلیم، معدود شده‌ و یا کاهش داده‌ شود و سعی می شود که‌نقش و سهم آنان در پارلمان و دولت نیز افزایش یابد.

لازم به‌ ذکر است که‌ برخی احزاب اقلیم کردستان با اشاره‌ به‌ اینکه‌ کرسی های اقلیت ها در دولت و پارلمان اقلیم از سوی حزب دمکرات مورد بهره‌ برداری قرار می گیرد، خواستار کاهش سهم اقلیت ها از کرسی های پارلمان کردستان شده‌ اند.

کد خبر 33673

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha