ترکیه به توافق آتش بس سال ۲۰۱۹ پایبند باشد

سرویس سوریه- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت: حمله احتمالی ترکیه به شمال سوریه، جان نیروهای آمریکایی را به خطر می اندازد.

به گزارش کُردپرس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر روز گذشته در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه، گفت: حمله احتمالی ترکیه به شمال سوریه، جان نیروهای آمریکایی را به خطر می اندازد.

وی افزود: ایالات متحده هرگونه درگیری احتمالی در شمال سوریه را رد می‌کند و نگرانی عمیق واشنگتن از عواقب جدی تهدیدات ترکیه برای منطقه ابراز می‌دارد.

وی تصریح کرد: حفظ مفاد توافق کاهش تنش و آتش بس، احترام به سازوکارهای ارتقای ثبات در سوریه و تلاش برای راه حل سیاسی که به درگیری پایان می دهد برای همه طرف ها مهم است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نگرانی عمیق واشنگتن را از صحبت های ترکیه در مورد احتمال حمله نظامی این کشور به شمال سوریه ابراز کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما از ترکیه انتظار داریم به بیانیه مشترک صادر شده در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹ پایبند باشد که در آن به توقف عملیات تهاجمی در شمال شرق سوریه تاکید شده است.

وی افزود: ما نگرانی های امنیتی مشروع ترکیه در مرزهای جنوبی این کشور را درک می کنیم، اما هرگونه حمله جدید به منطقه ثبات منطقه را تضعیف کرده و جان نیروهای آمریکایی و ائتلاف علیه داعش را به خطر می اندازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره عملیات نظامی علیه داعش گفت: این سازمان تروریستی همچنان توانایی تشکیل هسته‌های مخفی، انجام ترور، حمله، عضوگیری و ارعاب مردم در مقیاس وسیع را در سراسر سوریه حفظ کرده است.

وی تصریح کرد: بدون تداوم عملیات نیروهای ائتلاف و نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF)، داعش قادر خواهد بود صفوف خود را برای تهدید مستقیم آمریکا و متحدانش تقویت کند.

سخنگوی منطقه ای ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش نیز در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه، گفت: ائتلاف به همکاری خود با نیروهای SDF برای تضمین ثبات در منطقه و جلوگیری از بازگشت داعش ادامه می دهد.

کد خبر 33255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha