ترکیه در حال فعالسازی داعش در شرق فرات است

سرویس سوریه- رییس حزب آینده سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات ترکیه با هدف ضربه زدن به امنیت و ثبات در منطقه است.

به گزارش کُردپرس، ثامر الشمری، رئیس حزب آینده سوریه امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه، گفت: حملات اخیر ترکیه و اعلام آغاز عملیات نظامی با هدف ضربه زدن به امنیت و ثبات در شمال شرق سوریه است.

شورای امنیت ملی ترکیه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات نظامی جاری و عملیات‌هایی که در مرزهای جنوبی ما (مرز با سوریه و عراق) انجام می‌شود، برای امنیت ملی ما ضروری است و چنین نیست که کشورهای همسایه را هدف قرار دهند.

پس از اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، رسانه های ترکیه اعلام کردند که ارتش این کشور خود را برای آغاز عملیات نظامی جدید در شمال سوریه آماده می‌کند.

الشمری افزود: آنچه ترکیه انجام می دهد تاثیرات منفی بر منطقه برجای می‌گذارد و راه را برای بازگشت داعش فراهم می‌کند. ترکیه در حال فعالسازی تهدیدات امنیتی در شمال سوریه است.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه به دنبال دامن زدن به مشکلات در منطقه و تسهیل راه برای بازگشت هسته‌های تروریستی است که به منافع این کشور به ویژه داعش خدمت می‌کنند.

وی هشدار داد که آنچه ترکیه انجام می دهد، عملیات برای شکست سازمان داعش را دشوار می کند.

وی یادآور شد: ترکیه علاوه بر بهره برداری از هسته های افراطی به منظور ایجاد هرج و مرج در شمال شرق سوریه، مبادرت به جابجایی جمعیت و بمباران مناطق مرزی می‌کند.

روز جمعه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به رسانه‌های شمال سوریه، گفت: حمله احتمالی ترکیه به شمال سوریه، جان نیروهای آمریکایی را به خطر می اندازد.

بر اساس بیانیه های رسمی منتشر شده از سوی مقامات منطقه‌ای و جهانی، اظهارات رئیس جمهور ترکیه با واکنش های منفی و همچنین نگرانی های بین المللی و منطقه ای مواجه شده است.

کد خبر 33254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha